Prima pagină » Știri » EVALUAREA NAȚIONALĂ 2016. Controverse privind un subiect primit de elevi la proba de Matematică

EVALUAREA NAȚIONALĂ 2016. Controverse privind un subiect primit de elevi la proba de Matematică

Mai mulți profesori, elevi și părinți reclamă că cerința punctului 6 de la Subiectul I de la proba de Matematică din cadrul Evaluării Naționale nu a fost corect formulată și i-a indus în eroare pe mulți candidați.

Mai mulți părinți și elevi spun că vor depune contestații la proba Matematică de la Evaluarea Națională din cauza problemei 6 de la Subiectul I, care nu ar fi clar enunțată. În problema respectivă este dată o diagramă care prezintă repartiția notelor obținute la un test la matematică de elevii unei clase a VIII-a dintr-o școală. Cerința este următoarea: „Conform diagramei, numărul elevilor care au obținut nota 5 la acest test este egal cu…”.

„S-au încurcat!”, a explicat mama unul elev de la Colegiul Național Bilingv „George Coșbuc”. „Nu au înțeles exact cum se citește diagrama fiindcă nu era clar precizat care sunt notele și care șir este numărul de elevi. Suntem câțiva care ne gândim să contestăm”, a spus aceasta.

Și profesorii sunt de acord, avertizând că vor fi zeci de mii de contestații numai pe această temă.

„Diagrama nu este complet enunțată pentru că nu se specifică în axa OX notele elevilor și în axa OY, numărul de elevi. De aceea, unii elevi au citit invers diagrama și nu le poți cere în condiții de examen să gândească ca un adult. Vor fi probabil zeci de mii de contestații pe acest subiect și cel mai simplu ar fi să să plece o notă de la Comisia Centrală de Examen către centrele de corectare prin care să li se ceară să acorde punctajul prevăzut indiferent în ce mod au citit elevii diagrama”, a explicat profesorul Ștefan Vlaston pentru MEDIAFAX.

Rezultatele de la Evaluarea Națională se vor afișa vineri, 1 iulie, iar contestațiile se depun în aceeași zi, între orele 16:00 – 20:00, urmând ca rezultatele finale să fie afișate în data de 5 iulie, potrivit calendarului publicat de Ministerul Educației.

Autor

Citește și