Executivul nu a putut impune companiei Grup Feroviar Român să mențină un număr anume de angajați la CFR Marfă pe mai mulți ani și pregătește o hotărâre de guvern prin care aproximativ 1.000 de angajați să poată beneficia de plăți compensatorii, a declarat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.
„Avem un contract colectiv de muncă în vigoare până în luna aprilie a anului viitor. Sunt convins că vom găsi soluțiile pentru ca oamenii să nu fie disponibilizați și să nu li se găsească o soluție pentru venituri”, a a firmat ministrul.
El a adăugat că au început procedurile legale pentru ca aproximativ 1.000 de salariați de la CFR Marfă să poată beneficia de prevederile Ordonanței 36/2013 privind protecța socială.
Ordonanța 36, adoptată la începutul acestui an, prevede că persoanele disponibilizate de la companii de stat vor primi indemnizație de șomaj, venit lunar de completare și plăți compensatorii acordate în conformitate cu contractelor de muncă aplicabile la nivelul fiecărei societăți.
„Sunt în pregătirea unei hotărâri de guvern pentru ca 1.000 de angajați, dacă vor dori să fie disponibilizați, să poată beneficia de salarii compenstaorii (…) Doresc să mă asigur că pot beneficia de salarii compensatorii salariații CFR Marfă. Mai departe vom vedea care și câți salariați vor putea fi disponibilizați”, a afirmat Fenechiu.
CFR Marfă are în prezent circa 9.000 de angajați.
Ministrul Transporturilor a menționat că Guvernul nu a putut solicita prin caietul de sarcini menținerea numărului de salariați pentru o anumită perioadă de ani.
„Nu ne permite nimeni, populismele unora sunt uriașe. Faptul că există un contract colectiv de muncă este un lucru benefic și vom avea grijă de salariați în continuare”, a continuat Fenechiu.
Ministrul s-a declarat comvins că GFR nu afăcut această achiziție pentru a opera disponibilizări.
Grup Feroviar Român a fost declarat joi câștigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preț de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acțiuni și asumându-și investiții de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiții de mediu.
În ultima etapă a privatizării a participat doar Grup Feroviar Român (GFR), după ce asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup – Donau Finanz și compania americană OmniTRAX s-au retras.
Grup Feroviar Român este al doilea mare operator de transport feroviar de marfă din România și face parte din grupul Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica.
Grupul este cel mai mare jucător privat din sectorul transportului feroviar din România și unul dintre principalii competitori la nivelul Europei Centale și de Sud-Est, asigurând servicii de transport și logistică în mai multe țări europene
Desemnarea unui câștigător până vineri, 21 iunie, în procesul de privatizare a CFR Marfă reprezintă o precondiție pentru ultima evaluare a acordului cu FMI, programată pentru 26 iunie.