”Există un motiv cultural specific pentru aceasta?”. Ce spune un cetățean maghiar despre șoferii români care tranzitează Ungaria
Șoferii români sunt luați în colimator de un cetățean maghiar care ridică, într-o postare pe o rețea socială, ceea ce el consideră a fi o problemă, și anume că cei care traversează Ungaria sunt foarte indisciplinați.
„Bună seara, de ce au atât de multe probleme șoferii români atunci când conduc în alte țări? Locuiesc în Ungaria și remorcile românești (adesea cu două remorci, încărcate cu mașini second-hand) sunt notorii pentru comportamentul lor ciudat pe autostradă, cum ar fi depășirea limitelor de viteză impuse remorcilor (80 km/h) sau folosirea benzii de circulație rapidă la viteze destul de mari. Sau uneori conduc prea încet pe banda de circulație rapidă și, la semnalizarea lor, pot face o frânare bruscă, ceea ce este foarte periculos.
În orașe, precum Budapesta, pare că nu sunt familiari cu marcajele rutiere sau navigarea prin intersecții mari.
Există un motiv cultural specific pentru aceasta? Privind imaginile de pe stradă din București, există multe zone cu configurații organice de străzi, în mare parte guvernate fără semne de circulație, și de asemenea există șosele mari cu sensuri giratorii (probabil modelate după Paris de Ceaușescu?).
De la izbucnirea războiului, în oraș există multe mașini ucrainene, și în ciuda faptului că Ucraina are drumuri foarte proaste și un trafic primitiv, șoferii ucraineni par să se descurce ușor și nu blochează traficul așa cum o fac șoferii români”, a scris acesta pe Reddit.
„Nu sunt obișnuiți să conducă pe autostrăzi”
Unii dintre utilizatorii platformei au venit cu câteva posibile explicații pentru comportamentul șoferilor români.
„Există mai multe motive în opinia mea. Ei nu sunt obișnuiți să conducă pe autostrăzi, deoarece avem foarte puține în țară.
Sunt lacomi de bani; vor să ajungă în Germania cât mai repede posibil să-și ia încărcătura de mașini VW Golf second-hand și să le aducă înapoi aici. De obicei merg cu 2 șoferi și nu fac pauze. Și fac mai multe călătorii pe săptămână.
Amenzile sunt prea mici și legile nu sunt aplicate. De obicei, șoferii nu sunt cei mai inteligenți.
După ce conduc pe drumurile aglomerate din România, ajung pe autostradă și fac tot posibilul să recupereze timpul pierdut.
În concluzie, îi urâm la fel de mult ca și tine, conducerea lor iresponsabilă cauzează multe accidente”, spune un utilizator.
„Nu toți dintre ei sunt așa cum îi descrii! Dar mulți dintre ei sunt lipsiți de judecată! Toți cred că sunt piloți de Formula 1 și că mamele lor au cumpărat autostrada și au făcut-o disponibilă doar pentru ei. Sunt absolut stupizi”, este de părere un altul.
„Avem probleme cu respectarea regulilor în general”
„Se pare că avem probleme cu respectarea regulilor în general, nu doar în trafic. Mergi în oricare parc de supermarket și vei vedea oameni parcați pe locurile destinate persoanelor cu dizabilități sau chiar în fața intrării (înainte obișnuiau să pună măcar luminile de avarie, dar acum nici măcar nu se mai obosesc). Știi acele locuri vopsite în verde rezervate mașinilor electrice? Ele sunt aproape întotdeauna ocupate de mașinile noastre Golf 4”, mai spune cineva.
„Suntem pe primul loc în Europa la numărul de decese din accidente auto”
„Suntem șoferi nesiguri, să fim cinstiți. Suntem pe primul loc în Europa la numărul de decese din accidente auto, din păcate. Chiar dacă există mulți șoferi români buni și siguri, statisticile arată că avem mai mulți șoferi nesiguri decât majoritatea țărilor”, spune un utilizator român.
„Nu e că nu știm regulile, ci alegem adesea să le urmăm selectiv. Fiecare are propriul set de reguli arbitrar și apoi se enervează când alții nu le împărtășesc. Nu e în regulă. Ne condiționăm într-un fel, văzând că se întâmplă peste tot în jurul nostru, de către alți șoferi români. Chiar și atunci când ne întoarcem după un an de condus în străinătate, după un timp revenim la vechile obiceiuri”, mai spune altul.