Experții credeau că e imposibil! Două eleve susțin că au DEMONSTRAT TEOREMA LUI PITAGORA
Două eleve din ultimul an de liceu din New Orleans cred că au reușit să demonstreze o teoremă veche de 2.000 de ani, care i-a pus pe gânduri pe matematicieni timp de secole.
Munca lor le-a făcut pe Calcea Johnson și Ne’Kiya Jackson să ajungă extrem de departe pentru a-și prezenta descoperirile cercetătorilor, conform unui interviu acordat la începutul acestei săptămâni unei televiziuni locale.
Lucrarea lor a vizat teorema lui Pitagora, un element de bază al lecțiilor de matematică din liceu, care definește relația dintre cele trei laturi ale unui triunghi dreptunghic, exprimată prin formula a2+b2=c2.
Deși teoria se adeverește în orice exemplu plauzibil, niciun matematician nu a reușit să îi stabilească adevărul din primele principii, chiar dacă teorema a existat încă din antichitatea greacă.
Pentru că teorema stă la baza trigonometriei, experții au considerat că este imposibil de demonstrat, deoarece nu poți folosi trigonometria fără să accepți deja că teorema este corectă.
În rezumatul prezentat de cele două tinere săptămâna trecută, acestea au făcut un gest în acest sens, menționând că în cartea „The Pythagorean Proposition” „se afirmă categoric” că nu există dovezi trigonometrice, deoarece acestea „se bazează pe adevărul Teoremei lui Pitagora”.
„Afirmația nu este chiar adevărată”
Acestea au replicat în lucrarea lor că afirmația „nu este chiar adevărată”, potrivit TheGuardian.
Fetele au susținut că au reușit să demonstreze teorema folosind legea sinusurilor, care nu se bazează pe trigonometria circulară.
Când Societatea Americană de Matematică s-a reunit în Georgia săptămâna trecută, Johnson și Jackson au fost singurii liceeni prezenți la reuniune, potrivit postului de televiziune WWL din New Orleans.
Afirmația lor nu a trecut prin procesul riguros de evaluare academică inter pares și nici nu a fost confirmată de alți experți în domeniu.
Catherine Roberts, director executiv al Societății Americane de Matematică, i-a încurajat pe tinerii matematicieni să își trimită descoperirile la o revistă unde pot fi evaluate.
Ea a declarat că societatea „îi sărbătorește pe acești matematicieni aflați la începutul carierei pentru că și-au împărtășit munca”.
„Membrii comunității noastre pot examina rezultatele lor pentru a determina dacă demonstrația lor este o contribuție corectă la literatura matematică”, a spus Roberts.
Într-un interviu acordat WWL, elevele au declarat că sunt încântați doar de faptul că fac parte din acest proces.
„Nimic nu se compară cu posibilitatea de a face ceva ce oamenii nu cred că tinerii pot face. De multe ori când vezi astfel de lucruri, nu vezi copii ca noi făcându-le”, a spus una dintre eleve.