Prima pagină » Știri » Explicațiile timișoreanului care a creat logo-ul pentru București, după ce a fost acuzat că a copiat sigla orașului Taipei: „Am fost total surprins”

Explicațiile timișoreanului care a creat logo-ul pentru București, după ce a fost acuzat că a copiat sigla orașului Taipei: „Am fost total surprins”

Explicațiile timișoreanului care a creat logo-ul pentru București, după ce a fost acuzat că a copiat sigla orașului Taipei: „Am fost total surprins
Narcis Teodor Lupou, designerul de 32 de ani, din Timișoara, descalificat din concursul logo-ului Bucureștiului din cauza asemănării cu cel al Taipei, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că nu a știut de existența acelui logo și că a fost „total surprins" să vadă că există similitudini.

Narcis Teodor Lupou are 32 de ani, este din Timișoara, unde a terminat Facultatea de Arte și Design în anul 2008. De câțiva ani, designerul locuiește în Germania și lucrează ca independent în acest domeniu. Narcis Teodor Lupou a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că a aflat de concursul organizat de Primăria Capitalei pentru logo în luna februarie.

„Cu ceva timp înainte de a fi deschis concursul, prin februarie, am aflat de pe Internet de concurs. Am fost entuziasmat, pentru că genul acesta de brief (n.r. concept, ce-și dorește clientul) nu l-am mai văzut niciodată în România, genul de brief de identitate vizuală a unui oraș, pentru mine a fost o chestie inedită, o provocare și m-a inspirat foarte mult. Am început procesul de brainstorming, de adunare a ideilor încă de atunci așa, vag, dar consecvent și către final am restrâns aria inspirațională, strict axată pe istoria culturală a orașului și pe elementele lui definitorii, căci asta am căutat în brainstorming”, a spus Narcis Teodor Lupou.

Designerul povestește și ideea logo-ului pentru București a pornit de la culorile naționale ale României, la care a adăugat verde, pentru turism.

„Am dorit să realizez un simbol care să reunească trei idei: prima idee a fost arcul trilobat specific arhitecturii neoromânești, am considerat că acest detaliu este unul extrem de important, caracteristic și autentic pentru București, pentru moștenirea lui arhitectonică și culturală implicit. Totodată, numele București are o conotație pozitivă, etimologia lui vine de la Bucur, știm cu toții legenda păstorului Bucur, bucurie și am dorit să transmit asta printr-un simbol care să denote bucurie, am zis că bucuria vine din inimă. Am folosit un simbol universal recognoscibil, probabil și din cauza aceasta am ajuns în situația în care am realizat un logo care a fost asimilat cu multe alte variante invocate de cei care mă acuză de plagiat. De asemenea, am folosit culorile naționale, plus verde, deoarece am zis că e reprezentativ tricolorul pentru București, este epicentrul națiunii române și al țării. Conform brief-ului, s-a cerut să facem variante derivate sectoriale, să poată fi adaptat la categorii: București cultural, sportiv, turistic, iar verde a fost pentru categoria de turism”, a detaliat designerul.

Narcis Teodor Lupou a mai precizat că nu a avut nicio sursă de inspirație directă și că nu a știut de existența logo-ului orașului Taipei, despre care a aflat după ce au început comentariile pe rețelele de socializare.

„Pot să vă zic și să vă asigur de faptul că nu am avut o sursă de inspirație directă și până miercuri nu am știut de existența logo-ului pe care se presupune că l-aș fi plagiat, logo-ul Taipei-ului. Înainte să depun documentația și să trimit varianta aceasta, pur și simplu am făcut un research pe Google, să văd vizual vorbind dacă se găsesc rezultate asemănătoare cu varianta propusă de mine. Nu am găsit rezultate concludente. Pur și simplu a fost surprinzătoare varianta logo-ului Taipei-ului. Într-adevăr, există similitudini de culoare, morfologice, însă registrul stilistic e cu totul altul și e cu mult mai complex logo-ul lor, al celor din Taipei, cu totul alt registru stilistic. Are cu totul altă însemnătate, cu siguranță, și e compus din mult mai multe elemente”, a explicat Narcis Lupou.

Designerul recunoaște că există asemănări dintre cele două logo-uri și a mai precizat că este dezamăgit că Primăria Capitalei a luat decizia de a-l descalifica.

„Asemănările există, cei de la Primăria Capitalei cu siguranță nu au vrut să fie prinși între ciocan și nicovală și să facă față unor afronturi publice vehemente, probabil, și au decis că e mai bine să nu stârnească controverse și mai multe. E o decizie a primăriei de a descalifica lucrarea, a echipei care a organizat concursul, pentru mine personal e o dezamăgire. Eu am fost total surprins să văd că există similitudini între cele două logo-uri. Nici nu știam de existența logo-ului Taipei, miercuri am aflat. Sunt dezamăgit, e normal, e o reacție naturală și nu pot contesta decizia primăriei, sunt mulți factori în joc, ei au organizat concursul. Inițial, am fost extrem de entuziasmat și recunoscător pentru oportunitatea asta. Juriul m-a validat în primă instanță, apoi am fost descalificat și mă aflu în situația actuală”, a conchis Narcis Teodor Lupou.

Organizatorii concursului pentru logo-ul Capitalei au luat decizia, joi, de a descalifica lucrarea desemnată inițial câștigătoare a timișoreanului Narcis Teodor Lupou, în urma semnalelor publice privind asemănarea foarte mare cu unul din logo-urile orașului Taipei, a anunțat Primăria Capitalei. Juriul va desemna în perioada imediat următoare un alt câștigător.

Autor

Citește și