Organizațiile TechSoup România și IREX au lansat miercuri, în cadrul unei dezbateri organizate de gândul la finalul campaniei FABRICA DE IDEI, un program de tutorat pentru promovarea educației non-formale, prin care tinerii din România vor avea ocazia să învețe despre piața muncii de la angajați ai unor mari companii prezente la nivel local.
„Credem că mentorul poate fi extrem de benefic în formarea unor tineri. Vrem să dăm posibilitatea tinerilor să se întâlnească ceva mai repede și într-un mod mai structurat cu practicieni, cu oameni care au trecut prin sistemul de educație, au făcut niște alegeri și au ajuns să performeze în domeniul lor. Mediul privat poate să ofere niște modele, iar relația cu un mentor poate să suplinească acea deficiență pe care o are la clasă unde profesorul predă pentru 40 de elevi, anume deficiența de atenție”, a spus Radu Moțoc, director executiv TechSoup România.
Programul de mentoring va beneficia de finanțare din partea organizațiilor participante (în total 100.000 de dolari, în primul an) și va implica voluntari din partea Microsoft și a partenerilor din industrie în rol de mentori.
Programul a fost anunțat într-o dezbatere la care a participat și ministrul Educației Naționale, Remus Pricopie, și care a marcat încheierea campaniei FABRICA DE IDEI, un proiect susținut de Microsoft România, prin care v-am prezentat povestea unor tineri care, cu puțin ajutor, au reușit să dezvolte aplicații și platforme ce ar putea schimba viața unor oameni.
Mai jos puteți citi cele cinci povești de succes prezentate până acum în cadrul campaniei FABRICA DE IDEI.