Facebook a anunțat joi, pe blogul oficial al companiei, că va lansa spoturi publicitare „premium”, pe care utilizatorii rețelei de socializare vor începe să le vadă „în următoarele luni”. Noul serviciu va fi inițial disponibil unui număr mic de advertiseri.
Facebook, care trebuie să fie atent să nu își piardă utilizatorii ca urmare a acestei noi forme de publicitate mai invazivă decât actualele reclame publicate pe rețeaua de socializare, a afirmat că tranziția către noul serviciu se va face „lin”. De asemenea, va fi analizat modul în care utilizatorii Facebook interacționează cu aceste noi spoturi publicitare.
Principiul după care vor fi difuzate aceste spoturi pe Facebook este același cu cel prezentat de rețeaua de socializare în decembrie, când au fost introduse spoturile publicitare video. Noile spoturi video vor fi similare celor difuzate de televiziuni, vor avea o durată de 15 secunde și vor porni automat pe „News Feed” (unde sunt prezentate noutățile postate de utilizatori), însă sunetul va putea fi auzit doar dacă utilizatorii îl vor porni.
Prin intermediul noilor spoturi este vizată atingerea unui „public specific într-o perioadă scurtă”. Prețurile acestor reclame va fi stabilit în funcție de targetul pe care îl urmăresc, care va fi evaluat de o societate specializată, Nielsen Online Campaign Rating.
Rețeaua de socializare nu a precizat tarifele pe care le va percepe în cazul acestor spoturi, însă, potrivit site-ului specializat news.cnet.com, advertiserii vor trebui să plătească pentru această nouă formă de publicitate pe Facebook între 1 milion de dolari și 2,5 milioane de dolari pe zi, pentru a ajunge la un număr mare de utilizatori, la anumite intervale orare specifice.
Facebook, considerată în momentul de față cea mai importantă rețea de socializare din lume, a împlinit în februarie zece ani de la lansare, o vârstă a maturității, dar totuși un moment dificil pentru acest site care se luptă să își păstreze utilizatorii tineri.
În decembrie 2013, Facebook avea 1,23 de miliarde de utilizatori lunari activi, cu 16% mai mulți față de anul precedent. Dintre aceștia, 945 de milioane accesează rețeaua socială prin intermediul dispozitivelor mobile.
Veniturile Facebook au urcat cu 63% în trimestrul al patrulea al anului trecut, cel mai mult din ultimii doi ani, la 2,59 de miliarde de dolari, iar peste jumătate au fost obținute din publicitatea prin dispozitive mobile, informație care a dus la creșterea cu 13% a titlurilor companiei, la bursa din Frankfurt.
Profitul net a avansat de peste opt ori, la 523 de milioane de dolari, de la 64 de milioane de dolari în aceeași perioadă a anului 2012.
Directorul general, Mark Zuckerberg, a creat anul trecut noi soluții prin care furnizorii de publicitate să ajungă la utilizatori.
Astfel, veniturile generate de publicitatea prin intermediul dispozitivelor mobile au atins în trimestrul al patrulea 1,25 miliarde de dolari, reprezentând 53% din total, față de 49% în aceeași perioadă a anului precedent.
Rețetele aplicate de Zuckerberg în acest sector, anul trecut, au permis Facebook să detroneze Yahoo! și să se instaleze pe poziția a doua pe piața mondială a publicității online. Potrivit societății de cercetare eMarketer, Facebook deține 5,7% din piața mondială a publicității online, fiind încă departe de liderul clasamentului – compania Google (32,4%). Creșterea Facebook este însă de trei ori mai rapidă decât a Google în acest domeniu, iar compania lui Zuckerberg și-a dezvoltat produsele, introducând pe rețeaua de socializare primele reclame video.