Prima pagină » Știri » FĂRĂ motor, FĂRĂ curent și cu ușile BLOCATE. Noi aventuri în autobuzele turcești alese de Firea

FĂRĂ motor, FĂRĂ curent și cu ușile BLOCATE. Noi aventuri în autobuzele turcești alese de Firea

Un autobuz Otokar de pe linia 137 a rămas blocat în mijlocul drumului, fără motor și fără curent. Vezi ce tragedie se putea întâmpla dacă izbucnea un incendiu

Călătorii care au circulat marți pe linia 137 au avut parte, în jurul orei 12.00, de un incident neplăcut. Încă unul dintre autobuzele recent achizionate de Primăria București s-a defectat în mijlocul străzii.

Un călător a filmat toată întâmplarea și a postat înregistrarea pe contul său de Facebook.

Sistemul hidraulic a cedat complet, i-ar când o femeie a încercat să forțeze una dintre uși, câțiva călători i-au atras atenția că riscă „să rupă” mașina. „Lăsați, doamnă, să plătească Firea, că ea le-a luat pe astea bune. Haideți, coborâți!” a fost replica ei.

Șoferul transmite dispeceratului ceea ce s-a întâmplat, iar pe fețele unor călători se poate citi panica. Potrivit autorului postării, autobuzul se mai defectase o dată puțin mai devreme, când motorul s-a oprit din senin și a fost repornit cu greu de către șofer.

„Prizonieri într-unul dintre noile autobuze bucureștene, pe linia 137, astăzi 22 ianuarie in jurul orei 12!!! Primele semne au apărut la semafor în zona Podului Eroilor, total întâmplător odată cu urcarea unei echipe de controlori, când s-a oprit motorul. După 3-4 minute de încercări repornește, dar frânele rămân blocate încă vreo 2 minute. Totul revine la normal, dar nu pentru mult timp. În zona Răzoare – Cotroceni își dă obștescul sfârșit – fără motor, fără curent, fără presiune hidraulică, fără sistemul de deschidere de urgență a ușilor!”, a spus pe Facebook Cristi Roșu, autorul postării.

INCIDENT cu un autobuz Otokar

Reacția USR: Firea trebuie să răspundă

Consilierul USR Ana Ciceală a reacționat pe Facebook, după ce a văzut incidentul: „#Rebutokarele Gabrielei Firea pun în pericol siguranța bucureștenilor! Astăzi, un astfel de autobuz a rămas fără curent, cu frânele blocate și, cel mai grav, cu ușile blocate. Ce s-ar fi întâmplat dacă era un incediu sau un accident grav? Când ușile nu pot fi deschise nici măcar în caz de urgență, înseamnă că acel vehicul nu poate fi utilizat pentru transportul public. Toate celelalte defecțiuni care apar la autobuzele turcești – și nu sunt deloc puține – pălesc în fața acestei probleme majore. Este nevoie imediată de o verificare temeinică a calității tehnice a vehiculelor livrate de Otokar. Și mai ales a modului în care a fost respectat caietul de sarcini”.

De asemenea, Ciceală crede că Gabriela Firea trebuie să răspundă pentru aceste defecțiuni care au loc.

Autobuzul Otokar în care a avut loc acest incident face parte din noul lot de vehicule de transport în comun, cumpărate de Primăria Capitalei în 2018.

Noile autobuze cumpărate de Primăria Capitalei au fost subiectul știrilor negative încă dinainte de intrarea lor pe traseu, la 1 decembrie 2018: șoferii nu aveau loc în scaun, iar autobuzele nu sunt dotate cu manetă pentru retarder lângă volan.

După ce au fost puse în circulație, problemele semnalate au fost: blocarea ușilor de acces, oprirea autobuzelor în trafic din cauza unor probleme electrice

În decembrie 2018 a avut loc un alt incident cu un autobuz Otokar, plin cu călători, care a fost inundat cu apă fierbinte.

Pe 31 octombrie 2018, au ajuns la autobaza Titan din București, primele 20 de autobuze din cele 400 contractate de Primăria Capitalei de la productărul turc Otokar, în urma unei licitații. Potrivit graficului, până la sfârșitul anului 2018 au fost livrate încă 80 de unități, iar în 2019 ar urma să ajungă la București și celelalte 300 de autobuze.  

Investiția anunțată de Primăria București pentru achiziționarea noilor autobuze se ridică la 100 de milioane de euro.

Foto: Hepta/ Captură

Autor

Citește și