Prima pagină » Știri » Fără note, examene sau teme. Patru surori din Cluj învață acasă în sistem HOMESCHOOLING

Fără note, examene sau teme. Patru surori din Cluj învață acasă în sistem HOMESCHOOLING

Patru surori din județul Cluj învață acasă în sistem homeschooling, fără note, extemporale sau teme, materiile fiind predate de către mama lor, iar a cincea și cea mai mare dintre ele a intrat fără probleme în clasa a VIII-a și, ulterior, la un liceu de muzică, după ce a învățat și ea acasă.

Fetele familiei Kasabian fac homeschooling, adică învață acasă, după o curriculă americană, iar mama lor le este dascăl. Sala de clasă, cu tabla aferentă, a fost amenajată într-o cameră a casei, fiecare elevă având propria masă. Școala de acasă înseamnă o școală fără note, fără extemporale și fără teme și se axează pe acumularea de cunoștințe.

„Avem cinci fete, cea mai mică are 7 ani și cea mai mare 15, și fac sau au făcut homeschooling. Cea mare, Kamilla, a făcut școală acasă până în clasa a VIII când am înscris-o la Liceul de Muzică din Cluj-Napoca unde face violă. A dat examene de diferență fără probleme, s-a integrat repede, iar acum este în clasa a XI-a. După absolvire vrea să intre la Academia de Muzică din Budapesta. Am ales homeschooling pentru că am trăit în SUA o bună parte din timp și am văzut această rețea creată pentru învățământul acasă, am văzut cum se comportă copiii. Cum au crescut copiii noștri, pe rând au intrat fiecare în acest sistem”, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, Eva Kasabian, mama-profesoară, de profesie medic-veterinar.

Aceasta susține că a constatat că, pe măsură ce cresc, copiii săi sunt mai eficienți singuri și își găsesc materiile care le plac și unde își aprofundează cunoștințele.

„Eu mă ocup de copii, văd pas cu pas ce probleme au, cred că nimeni nu are mai multă răbdare și interes în educația copilului său decât părintele. Dacă una dintre fete are probleme atunci mă ocup mai mult de ea. Le predau după o curriculă din SUA și după manuale americane. Învățând acasă, copiii descoperă ce materii îi atrag și se concentrează pe acestea, se axează mai mult pe acumularea de cunoștințe. Au și ambiție mai multă, au o viziune mai clară a imaginii de ansamblu. La istorie, de exemplu, nu învață mecanic o lecție și niște cifre”, a explicat Eva Kasabian.

La școala de casă a familiei Kasabian nu se dau note, iar fetele nu primesc extemporale și nici teme pentru acasă, la sfârșitul orelor.

„O zi de școală se desfășoară cam așa: luăm micul dejun, apoi fiecare își pregătește cursurile la masa ei. Stau toate împreună în aceeași cameră, deși sunt din clase diferite, dar învață fiecare după programa sa. Sunt lucruri pe care le facem împreună, științele, istoria, și învață foarte mult una de la alta. După care fiecare învață individual, iar eu trec pe la fiecare și le explic. Pauze face fiecare când dorește, programul de învățare este mult mai flexibil. După ore, plecăm la orele de instrumente muzicale, fiecare fată învățând câte un instrument”, a precizat Kasabian.

Aceasta a menționat că un alt avantaj al homeschooling-ului este faptul că fetele cresc împreună, nu se mai pierde timp cu pregătitul școlii, cu îmbrăcatul și plecatul la școală, apoi cu gestionarea revenirii acasă, câtă vreme sunt de vârste diferite și ar avea și orare diferite.

La final de an, fetele familiei Kasabian susțin un examen, iar rezultatele lucrărilor se trimit în SUA pentru evaluare, trecând, astfel, dintr-o clasă în alta, după ce primesc recomandări de manuale pentru anul următor de învățământ, exact pe nivelul lor de cunoștințe.

„Din experiența noastră, homeschooling-ul este o vocație, iar unul dintre părinți trebuie să stea acasă cu copiii. Când începi nu știi la ce să te aștepți, dar pe parcurs înveți. Am învățat și eu, dacă așteptăm de la un copil să învețe și fizică, și chimie, și istorie și geografie, noi, ca adulți, de ce nu putem face ca el? Eu mă pregătesc înainte de cursuri, citesc mult, le explic fetelor tot ce trebuie”, a conchis Eva Kasabian.

Citește și