Prima pagină » Știri » Fedorca: Elevii au venit la școala profesională să învețe meserie, nu pentru cei 200 de lei

Fedorca: Elevii au venit la școala profesională să învețe meserie, nu pentru cei 200 de lei

Fedorca: Elevii au venit la școala profesională să învețe meserie, nu pentru cei 200 de lei
Școala profesională are peste 12.000 de elevi, iar aceștia au veni ca să învețe o meserie, și nu pentru cei 200 de lei pe care îi dă Ministerul Educației, pentru că sunt locuri unde angajatorul oferă în plus 200 de lei, masă și transport, a declarat secretarul de stat Stelian Fedorca.

Școala profesională are peste 12.000 de elevi, iar aceștia au veni ca să învețe o meserie, și nu pentru cei 200 de lei pe care îi dă Ministerul Educației, pentru că sunt locuri unde angajatorul oferă în plus 200 de lei, masă și transport, a declarat secretarul de stat Stelian Fedorca.

El a făcut această precizare la Conferința Națională – „Practica «pe bune» – adevărata șansă a elevilor și a studenților pentru ocuparea unui loc de muncă”, organizată de SCEdu-Tim Consultanță Europeană, la Bucuresti, în perioada 23-25 noiembrie și care a marcat finalizarea proiectului „Practică să înveți, învață să practici!”.

„Analiza MECTS privind situația materială a elevilor înscriși în acest an la școala profesională arată că doar 3.000 urmau să beneficieze de bani de liceu, restul având o situație bună. Tinerii sunt interesați de un loc de muncă și acesta poate fi dat prin școala profesională”, a spus Fedorca.

În acest context, el a precizat că ar vrea să schimbe proverbul: „Meseria se fură, nu se învață”, cu: „Meseria se învață”, adăugând că fără practică nu se poate învăța.

„Practică să înveți, învață să practici” se potrivește pe această nouă filosofie în ceea ce privește formarea profesională”, a mai spus Fedorca.

Potrivit oficialului, MECTS are în vedere și o lege a formării profesionale la care se lucrează în prezent, pentru redactarea căreia vor fi folosite toate bunele practici existente.

„Trebuie să folosim tot ceea ce există pentru că elevii, profesorii, inginerii, toate aceste persoane implicate în proiecte derulate în România au căpătat o experiență pe care ar fi păcat să nu o folosim. Avem în vedere și o centralizare a acestor proiecte. Peste 1.900 de ingineri sunt pregătiți pentru sistemul dual. Este păcat să nu folosim această resursă. În perioada interbelică veneau europenii la noi pentru că aveam meseriași pentru toate domeniile”, a adăugat secretarul de stat.

El a mai spus că a avut contacte cu foarte mulți agenți economici pe care încearcă să-i adune într-un club pe regiuni pentru a avea o ofertă compactă.

„Îmi doresc ca anul școlar viitor selecția la școala profesiaonală să fie pozitivă, iar cine nu are loc să meargă în ală parte, chiar la filiera teoretică. Începutul de an școlar l-am deschis la școala profesională germană la Brașov, tocmai pentru a da un mesaj privind orientarea MECTS pe acest segment. Am mers în întreprinderi. Inginerii aveau nevoie de cursuri de pedagogie. Mi-au spus: „eu știu ce trebuie să știe elevul, dar nu știu cum să îi spun”. Iar ca o surpriză pozitivă, elevii de la această școală nu au nicio absență. Așadar, pentru anul viitor vom avea o și mai bună organizare pentru școala profesională, după modelul practicat în perioada interbelică, pentru că avem nevoie de meseriași bine pregătiți”, a conchis secretarul de stat.

Citește și