Prima pagină » Știri » Femeile mai mult pentru socializare, bărbații mai mult pentru știri. Utilizările diferite ale Internetului

Femeile mai mult pentru socializare, bărbații mai mult pentru știri. Utilizările diferite ale Internetului

Femeile mai mult pentru socializare, bărbații mai mult pentru știri. Utilizările diferite ale Internetului
Datele statistice furnizate de Eurostat arată că mai multe femei din UE utilizează internetul pentru a socializa, iar mai mulți bărbați pentru a citi știri. Totodată, un procent ridicat al femeilor achiziționează haine online, în timp ce un procent mare al bărbaților cumpără electronice.

Eurostat arată că femeile din UE utilizează internetul mai puțin decât bărbații, 79 % dintre femeile cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani au utilizat internetul cel puțin o dată pe săptămână în 2017, în comparație cu 82 % dintre bărbați.

Totuși, aceleași date arată că procentul femeilor care a citit știri online este mai redus decât cel al bărbaților cu 5%, aceștia utilizând internetul în ultimele trei luni dinn 2017 în proporție de 75%. Diferențele însă sunt nesemnificative atunci când se folosește internetul pentru trimiterea și primirea de e-mailuri, 86 % dintre femei, respectiv 87 % dintre bărbați. Distincțiile sunt inexistente și în ceea ce privește apelurile telefonice, 46% atât dintre femei cât și dintre bărbați telefonează online.

Pe de altă parte, 67% dintre femei au utilizat internetul pentru a participa la rețelele sociale, spre deosebire de 63% dintre bărbați, potrivit datelor Eurostat.

Majoritatea femeilor cumpără îmbrăcăminte de pe internet, în timp ce majoritatea bărbaților cumpără electronice.

,,Utilizarea Internetului pentru cumpărături online este ușor mai puțin frecventă în rândul femeilor decât în rândul bărbaților, 66 % dintre femeile care au utilizat Internetul au făcut cumpărături online în 2017, în comparație cu 69 % dintre bărbați. Totuși, ceea ce se cumpără diferă între femei și bărbați. Un procent mult mai mare de femei decât de bărbați au cumpărat îmbrăcăminte pe Internet, 70 % dintre femeile care au făcut cumpărături online, în comparație cu 58 % dintre bărbați, în timp ce un procent mult mai mare de bărbați au cumpărat echipamente electronice, 17 % dintre femeile care au făcut cumpărături online și 32 % dintre bărbați, și filme, 24 % dintre femeile care au făcut cumpărături online și 32 % dintre bărbați”, se mai precizează în datele puse la dispoziție de INSSE și Eurostat.

Diferențe mai mici între femei și bărbați se reflectă în achiziționarea bunurilor de uz casnic, 45% și 47%, rezervarea transportului și a cazării pentru vacanță, 53% și 54%. Nu există, însă, vreo distincție în ceea ce privește achiziționarea online a biletelor pentru evenimente, procentul fiind de 39% pentru ambele categorii.

Eurostat și institutele naționale de statistică din statele membre ale UE și țările AELS (Asociația Europeană a Liberului Schimb -n.r.) au realizat o publicație digitală numită ,,Viața femeilor și bărbaților în Europa – un portret statistic”, care își propune compararea femeilor și a bărbaților în viețile lor de zi cu zi și, în același timp, să arate cât de similară sau diferită este viața cotidiană a acestora în țările europene.

 

Citește și