„Dacă mai aveam cumva vreun dubiu referitor la incompetența profundă a guvernului liberal, a venit momentul că Ludovic Orban să ne întărească această convingere. De dată această, Orban s-a gândit să lovească în educație. Probabil capitolul acesta nu îi spune mare lucru, că, deh, cartea «e greu». Nu ar fi rău dacă cineva ar încerca și ar și reuși să îi explice premierului că nu se poate face performanță fără dascăli bine plătiți! Acesta este un adevăr universal valabil, pe care PSD l-a înțeles și l-a aplicat atunci când a decis, prin lege, creșterea anticipată și consistentă a salariilor medicilor și profesorilor. Prima urgență a fost păstrarea medicilor în țară, prin triplarea salariilor și prin investiții în echipamente medicale, fapt care s-a realizat! Urmau, apoi, profesorii, cărora anul viitor, de la 1 Septembrie, ar fi urmat să le crească anticipat salariile până la nivelul stabilit în grilă corespunzătoare anului 2022”, a scris, joi, pe Facebook, Mihai Fifor.
Totodată, acesta atrage atenția că, având în vedere rezultatele României la ultimele teste PISA, este nevoie de reforma structurală a sistemului de învățământ.
„Guvernul supărat pe carte, PNL, vrea să abroge OUG 114 – care prevede creșterea anticipată a salariilor din Învățământ la grilă din 2022 din Legea salarizării, pe principiul liberal «ai carte, n-ai parte». Prin urmare se compromite definitiv șansa creșterii calității în Educație, printr-o salarizare corespunzătoare. Rezultatele catastrofale ale României la ultimele teste PISA arată cât de mare e nevoia de reforma structurală, profundă a sistemului de învățământ românesc. Nu poți face performanță fără a oferi condiții decente dascălilor și elevilor din această țară. Asta înseamnă o salarizare atractivă, condiții pentru perfecționarea cadrelor didactice de-a lungul carierei, infrastructură performanță pentru desfășurarea actului educațional. Pentru toate acestea este nevoie, cred, de «alfabetizarea» urgență, în tainele guvernării, desigur, pentru Orban și ai lui, altminteri riscăm corijentă în masă a Cabinetului, cu consecințe grave asupra bunului mers al acestei țări”, se arată în mesajul lui Fifor.
Ludovic Orban a declarat că trebuie luate măsuri „de substanță” pentru a crește calitatea educației, nu măsuri „cosmetice”, întrebat despre rezultatele testului PISA. Premierul a precizat că proiectul președintelui Iohannis, „România Educată”,stă la baza acțiunii guvernamentale în educație.
59% dintre elevii români pot înțelege un text de mărime medie și doar 1% au rezultate foarte bune la citire sau la științe. Aproape la fel arată procentele la matematică, dar aici 3% fac performanță, potrivit raportului PISA publicat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), care clasează România aproape de Emiratele Arabe, Bulgaria sau Moldova.