Au apărut în spaţiul public discuţiile dintre turnul de control şi copilotul aeronavei Tarom care a preluat comanda după ce superiorul său şi-a pierdut cunoştinţa.
Incidentul s-a produs sâmbătă după-amiază, iar aeronava s-a întors în spaţiul aerian românesc de deasupra Bulgariei, unde pilotul a leşinat.
După ce pilotul avionului şi-a pierdut cunoştinţa, la manşă a trecut copilul, care s-a descurcat excelent, salvând viețile celor 184 de pasageri aflați la bord.
Imediat ce şi-a dat seama că este pe cont propriu, copilotul a contactat turnul de control de la Aeroportul Henri Coandă şi a început manevrele de a aduce aeronava la sol.
Pilotul Radu Silvestru a suferit o criză de lipotimie în aer, pierzându-şi cunoştinţa în timp zborului, totul a început când i s-a făcut rău, a acuzat dureri în cap și dintr-o dată îi crescuse pulsul.
Bărbatul de 30 de ani a leşinat când aeronava era aproape de granița cu Turcia.
Acum, a fost publicat filmul conversaţiei dintre copilot şi turnul de control, din momentele critice în care aeronava era pregătită pentru aterizare, potrivit Realitatea.ro.
Pentru a-i face culoar, celelalte avioane din zonă trebuiau însă prevenite să îşi prelungească şederea în aer.
ORA 14:30
Turnul Otopeni: Ryanair 24UN?
Cursă Ryanair: Ryanair 24UN, spuneți.
Turnul Otopeni: Doar dacă puteți, creșteți viteza la 300 de noduri pentru unul sau două minute, am în cinci sau șase minute o urgență medicală și aș vrea să veniți înainte.
ORA 14:36
Controlor: Bună ziua, Tarom 7673! V-am identificat, continuați, nivel de zbor 70, pista 26R.
Copilot: Vă rog să informați turnul: după aterizare vom rămâne pe pistă.
Turnul Otopeni: Recepționat!
Copilot: Și cerem să fim remorcați în afara pistei către poziția de parcare.
Turnul Otopeni: Recepționat.
Copilot: Și vom părăsi pista prin (n.r. calea de rulare) N.
Turn: OK.
ORA 14:38
Turnul Otopeni: Tarom 7673, aveți nevoie de ambulanță pe pistă sau în poziția de parcare?
Copilot: La poziția de parcare.
După aterizarea de urgență pe Aeroportul Otopeni, pilotul care a leşinat, Radu Silvestru a fost preluat imediat de echipajul SMURD care aştepta pe pistă, iar starea sa de sănătate s-a îmbunătățit odată ce a ajuns la sol.
Ulterior, aeronava şi-a reluat drumul spre Hurghada, în jurul orei 18.00, cu un alt comandant.