15:49 – Elicopterul SMURD cu patru pasageri la bord, un medic, o asistentă, pilotul și copilotul, a aterizat pe Aeroportul Internațional „Mihail Kogălniceanu” pentru a alimenta
15:55 – A început alimentarea care s-a încheiat la ora 16:00
16:07 – Elicopterul anunță decolarea la turnul de control de la Aeroportul Kogălniceanu, de la Constanța spre baza din Tuzla. Aparatul de zbor transportase un pacient cu embolie pulmonară de la Tulcea la Spitalul Județean din Constanța.Aceasta a fost ultima convorbire cu pilotul elicopterului SMURD. ROMATSA precizează că la momentul decolării condițiile meteo erau bune, vizibilitatea de peste 6 kilometri, iar elicopterul SMURD efectua un zbor cu vizibilitatea solului, ceea ce înseamnă că zbura sub 3000 de metri altitudine.
16:16 – Elicopterul se prăbușește în lacul Siutghiol, în Mamaia, la aproximativ 500 de metri de mal.
16:17 – Începe intervenția de căutare și salvare, în urma unui apel la 112 făcut de localnici. Bilanțul anunțat era de un supraviețuitor și trei persoane dispărute, epava scufundată, potrivit ROMATSA.
16:20 – Ar fi trebuit să aibă loc un apel de raportare către turnul de control din localitatea Agigea, potrivit procedurilor în cazul zborurilor sub 3000 de metri.
16:30 – Primele echipaje de salvare ajung la fața locului, potrivit ISU Dobrogea. Motorul bărcii pneumatice pe care trebuia să o folosească salvatorii nu a pornit, așa că pompierii au folosit vâslele. Imediat a fost făcut apel către Garda de Coastă și alte forțe de intervenție pentru a veni la fața locului, potrivit sursei citate.
16:45 – Este recuperate prima victimă, medicul Laura Vizireanu (39 de ani). Timp de 45 de minute i-au fost aplicate manevre de resuscitare la care a răspus, iar apoi a fost transportată la Spitalul Județean de Urgență Constanța și internată în stare critică la secția de terapie intensivă, unde a murit câteva ore mai târziu.
18:30– Echipele de intervenție aflate la locul prăbușirii elicopterului SMURD au reușit să recupereze carlinga aparatului de zbor
19:00– Un elicopter cu echipe de salvatori din București se îndreaptă spre locul accidentului aviatic din județul Constanța, vicepremierul Gabriel Oprea solicitând, totodată, intervenția de urgență a scafandrilor militari din cadrul Ministerului Apărării Naționale pentru a participa la misiunea de căutare.
21:24 Echipa de intervenție aduce cu șalupa la mal trupul copilotului Ginel Claudiu Crăcănel (42 ani), după aproape cinci ore de la momentul prăbușirii. Medicii îi aplică manevre de resuscitare și apoi decid să-l transporte la spital, unde încercările de a-l salva au continua, fără niciun rezultat însă.Potrivit unui scafandru care a participat la operațiunile de salvare, copilotul elicopterului prăbușit în lacul Siutghiol a fost găsit legat de scaun cu centura de siguranță, la o adâncime de șase metri, el precizând că intervenția este dificilă din cauza temperaturii scăzute și a mâlului.
MARȚI, 16 decembrie
00:00 După miezul nopții, trupul pilotul elicopterului Petre Corneliu Cătuneanu (47 de ani) a fost adus la mal și au început manevrele de resuscitare care au durat câteva zeci de minute, dar la care bărbatul nu a răspuns.
4:30 – Scafandrii recuperează trupul ultimei victime, asistenta Gabriela Camelia Harton (38 de ani), care era însărcinată, la 12 ore de la prăbușirea elicopterului.
Elicopterul SMURD care s-a prăbușit în lacul Siutghiol a fost achiziționat de Consiliul Județean (CJ) Constanța în noiembrie 2012, valoarea aparatului fiind de aproximativ cinci milioane de euro, fonduri europene.
Consiliul Județean a intenționat să îl folosească pentru intervenții în situații de urgență, dar pentru că nu a putut angaja legal personal specializat și nici nu l-a putut include în sistemul 112, atunci a decis să-l transfere către SMURD. Astfel, în 6 noiembrie a fost semnat procesul-verbal final de predare către Inspectoratul Aviației Civile pentru ca elicopterul să fie folosit de SMURD. Acest elicopter se afla în operare la Constanța din 26 noiembrie 2014.
Conform reprezentanților CJ Constanța, aparatul de zbor a fost achiziționat direct de la producătorul Eurocopter, avea aproximativ 180 de ore de zbor și avea garanție până la 1000 de ore.
Elicopterul EC 135 este un elicopter bi-motor, fiind echipat cu două motoare Pratt & Whitney PW 206 B2 sau Turbomeca ARRIUS 2B2 dotate cu sistem de control digital FADEC (Control digital autonom al motorului). Elicopterele pot fi echipate pentru executarea misiunilor de sprijin a forțelor care mențin ordinea și siguranța publică cu: FLIR (sistem de observare electro-optic pe timp de zi și de noapte), NVG (ochelari de vedere pe timp de noapte), proiector pentru căutare și salvare (sunlight), megafoane pentru adresare publică, flotoare pentru zborul deasupra mării, troliu, echipament transport sarcini exterioare, dispozitiv pentru coborârea în rapel a luptătorilor.
Viteza continuă maximă care poate fi atinsă de acest tip de elicopter este de 287 de kilometri la oră, altitudinea maximă de operare este de 6.500 de metri, iar greutatea totală maximă este de 2.835 de kilograme.