Zece idei de afaceri, care vor răspunde unor nevoi sociale, vor fi finanțate în cadrul competiției „Fabricat în Țara lui Andrei”, iar inițiatorii, antreprenori, ONG-uri, PFA-uri, SRL-uri sau întreprinderi individuale, vor beneficia de consultanță pentru a-și transforma ideea în plan de afaceri.
Competiția „Fabricat în Țara lui Andrei” își propune să dezvolte afaceri sociale în comunitățile locale din România și este deschisă atât antreprenorilor, cât și ONG-urilor, PFA-urilor, SRL-urilor și întreprinderilor individuale.
În cadrul competiției pot fi depuse idei de afaceri sociale pentru 28 de comunități: Merișani, Băbana (județul Argeș), Zemeș, Moinești, Comănești (județul Bacău), Suplacu de Barcău, Abrămuț (județul Bihor), Corbu (județul Constanța), Moreni, Gura Ocniței, Mănești, Șelaru (județul Dâmbovița), Independența, Schela (județul Galați), Clejani, Ghimpați, Bucșani (județul Giurgiu), Bustuchin, Hurezani (județul Gorj), Icoana (județul Olt), Băicoi, Boldești- Scăeni, Telega (județul Prahova), Marca (județul Sălaj), Siliștea, Poeni (județul Teleorman), Gușoeni (județul Vâlcea) și Burcioaia (județul Vrancea).
Pentru a se înscrie, participanții trebuie să aibă o idee care răspunde unei probleme sociale și poate deveni o afacere funcțională.
În martie, un juriu va selecta 20 dintre cele mai bune idei, iar inițiatorii lor vor beneficia de pregătire și consultanță pentru a-și transforma ideea în plan de afaceri.
De asemenea, cei 20 de finaliști vor primi sprijin financiar în limita a 1.500 euro, pentru a realiza o cercetare locală în comunitățile vizate de proiectele lor, iar până la sfârșitul anului, 10 din cei 20 de finaliști vor primi finanțări pentru demararea afacerilor sociale.
Evaluarea celor 20 de planuri de afaceri este programată pentru luna noiembrie, iar câștigătorii, pe lângă finanțarea nerambursabilă, vor beneficia de consultanță din partea experților „Fabricat în Țara lui Andrei”, timp de aproximativ un an, în domenii cheie pentru antreprenori: management financiar, legislativ, marketing și distribuție.
„Fabricat în Țara lui Andrei are două obiective majore: să creeze locuri de muncă și să rezolve o parte din problemele sociale ale comunităților românești. Am gândit acest proiect sub forma unei competiții complexe care, în primul rând, educă participanții în spiritul antreprenoriatului social, apoi le oferă acestora finanțare pentru a pune pe picioare o afacere sustenabilă. Cred că afacerile sociale pot deveni în timp o soluție pentru problemele societății românești”, a declarat marți, la lansarea competiției, managerul Relații Comunitare Petrom, Mona Nicolici.
Competiția este organizată în parteneriat cu Fundația NESsT, o organizație internațională specializată în dezvoltarea de întreprinderi sociale în țările în curs de dezvoltare, al cărei rol este să asigure selecția și consultanța pentru dezvoltarea afacerilor sociale în primii ani de la înființare.
„În ultimii doi ani, întreprinderile sociale pe care NESsT le-a ajutat să se dezvolte în 10 țări din Europa Centrală și de Est și America Latină au înregistrat, în ciuda crizei economice, o creștere de 68 la sută a numărului de locuri de muncă oferite persoanelor aflate în dificultate”, a explicat Roxana Damaschin-Țecu, enterprise development director pentru NESsT Europa Centrală și de Est.
Cei interesați se pot înscrie în perioada 29 ianuarie – 4 martie 2013, pe site-ul www.taraluiandrei.ro.
Țara lui Andrei susține proiecte inspirând comunitățile din România să intre în acțiune și să-și schimbe viața în domenii cheie: crearea de locuri de muncă, acces la educație non-formală și cultivarea spiritului civic. Valorile Țării lui Andrei sunt, potrivit inițiatorilor, spiritul civic, spiritul de întreprinzător, educația (non-formală) și inovația.