„Reabilitarea Podului Grant, absolut necesară, se va finaliza în primăvară. S-a lucrat intens în toată această perioada. Primăria Capitalei a expertizat și a întocmit documentațiile tehnice pentru toate podurile și pasajele pe care le deține ori le administrează. Majoritatea sunt construite în urmă cu 30, 40 de ani și nu au fost niciodată consolidate sau reabilitate, ci doar cosmetizate. Având în vedere pericolul reieșit din toate expertizele, am început lucrările la două dintre cele mai importante dar și afectate pasaje : Străulești – deja finalizat într-un an și Podul Grant, care are termen de finalizare peste câteva luni. Aici se lucrează în două etape : Crângași către Turda și Turda către Crângași”, iată ce scria Gabrielei Firea de pe data de 4 ianuarie.
Chiar daca menționează faptul că este vorba de două etape, Gabriela Firea a omis să spună că, de fapt, prima etapă se va finaliza în primăvară, nu tot podul, așa cum se înțelege din prima frază.
„La etapa 1 s-au făcut lucrări de reparații ale elementelor din beton, frezarea straturilor de asfalt, s-a pus hidroizolație, s-a demontat calea veche de rulare a tramvaiului, au fost achiziționate și montate traverse noi, s-a montat calea de rulare a tramvaiului, s-au așternut mixturile asfaltice, s-au achiziționat noi rosturi de dilatație și parapeți și de asemenea s au consolidat pilonii aferenți pasajului”, mai scria Firea în anunțul menționat.
Despre ce este vorba, de fapt?
„Acest proiect are două etape, pentru că așa ne-a impus Brigada Rutieră, pentru că nu puteam bloca ambele sensuri. Ca atare, în primăvară, respectiv sfârșitul lunii martie terminăm prima etapă, apoi vom intra în etapa a doua, care va dura tot un an”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Marius Coaje, consilierul Gabrielei Firea.
Așadar, Podul Grant va fi reabilitat în totalitate în primăvara anului viitor.
În ceea ce privește lucrările de la Podul Grant, joi, la orele prânzului, pe acest șantier nu se găsea niciun muncitor. Motivul? Majoritatea sunt în concediu.
Potrivit lui Marius Coaje, majoritatea muncitorilor de la Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje București nu au beneficiat de concediu pe parcurusl anului trecut, astfel că mulți dintre ei, repectitv 80%, au ales luna ianuarie pentru odihnă.
Podul Grant din Capitală a intrat în reparații capitale în vara lui 2019, iar investiția se ridică la circa 11 milioane de euro.