Firmele românești nu pot construi autostrada Comarnic-Brașov
Â
Firmele românești nu vor putea să participe la construcția tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov decât în asociere cu companii străine, întrucât autoritățile au impus ofertanților condiții pe care societățile din România nu le pot îndeplini, precum o cifră de afaceri de minim 500 milioane euro.
Totodată, investitorii trebuie să demonstreze că au participat, în ultimii cinci ani, la cel puțin două proiecte similare, în valoare de minim 200 milioane de euro fiecare.
Prin cele două condiții impuse de autorități nicio firmă din România nu va putea participa la licitație, decât în cazul în care va depune o ofertă comună cu alte companii străine, sub forma unui consorțiu sau asocieri.
Cea mai mare companie de construcții din România este Hidroconstrucția, care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 800 milioane lei (235 milioane euro).
Firmele românești nu au participat în mod direct la proiecte de construcții de autostrăzi a căror valore să depășească 200 milioane de euro, decât în calitate de contractori sau subcontractori, cu excepția tronsonului Moara Vlăsiei-Ploiești, licitație câștigată, anul trecut, de asocierea Euroconstruct, Spedition UMB, PA&CO și Comaxa.