Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a suplimentat documentele acceptate pentru aprobarea înregistrării de la distanţă în Spaţiul Privat Virtual (SPV), a informat instituţia.
Spaţiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică, care permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale.
Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu.
Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care deţin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV.
Persoanele fizice, care nu deţin un certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea şi pe bază de nume de utilizator şi parolă.
Pentru a se înregistra în Spaţiul Privat Virtual. fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanţelor Publice şi/sau ANAF, scrie Adevărul.
Aprobarea înrolării în mediul electronic în Spaţiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator şi parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor noi documente:
Rămân valabile şi următoarele documente:
a) decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013
b) decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii – emisă începând cu anul 2013
c) somaţie – emisă începând cu data de 01.01.2015.
d) numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanţelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.
Serviciul Spaţiul Privat Virtual este uşor de accesat, direct din site-ul www.anaf.ro, este gratuit şi disponibil 24 de ore din 24.
Accesarea serviciului „Spaţiul privat virtual” se realizează din pagina principală a site-ului ANAF, www.anaf.ro – secţiunea ‘’Servicii Online – Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice şi juridice Spaţiul Privat Virtual’’;
Pentru informaţii detaliate privind paşii necesari şi modalitatea de completare a formularului, precum şi lista de documente care pot fi transmise şi primite prin acest serviciu, atât pentru persoane fizice, cât si persoane jurdice, vă rugăm să accesaţi secţiunea din site mai sus menţionată.
Contribuabilii care au depus deja declarația unică pentru veniturile de anul trecut, fără acordarea bonificațiilor, pot depune până la sfârșitul lunii iunie o declarație rectificativă, transmite Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).
Măsurile legislative din domeniul fiscal pentru reducerea impactului epidemiei au determinat modificarea Declarației unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice, al cărei termen de depunere s-a prelungit până la 30 iunie 2020.
Proprietarii restaurantelor din România caută să își recupereze pierderile din ultimele luni, impunând clienților o așa-zisă „taxă Covid-19”!
Situația întâlnită în tot mai multe localuri a fost semnalată deja autorităților, iar ANAF a oferit o reacție categorică: „Taxa nu are suport legal”.
Cu toate acestea, patronii de terase și restaurante continuă să ignore legile statului și își suprataxează consumatorii după bunul plac.
Împrumutând modelul țărilor din Occident, cârciumarii români au introdus în nota de plată „taxa Covid-19”, practicată și în multe state americane.
„Am pus-o din cauza costurilor de distanţare socială ale restaurantului. Şi pentru că toată lumea făcea aşa. Şi celelalte restaurante, şi dentiştii”, s-a justificat un proprietar de restaurant pentru economica.net. El și-a taxat clienții care i-au trecut pragul cu 5 lei la fiecare notă de plată.