Prima pagină » Știri » Fiul vitreg al senatorului liberal Cornelui Dobrițoiu, condamnat la 5 ani de închisoare pentru campania publicitară „Țara de Basm”

Fiul vitreg al senatorului liberal Cornelui Dobrițoiu, condamnat la 5 ani de închisoare pentru campania publicitară „Țara de Basm”

Fiul vitreg al senatorului liberal Cornelui Dobrițoiu, condamnat la 5 ani de închisoare pentru campania publicitară „Țara de Basm
Instanța Curții de Apel București l-a condamnat definitiv pe Dumitru Samson, fiul vitreg al fostului ministru al Apărării Corneliu Dobrițoiu, la 5 ani de închisoare cu executare.

Dumitru Samson, fiul vitreg al senatorului liberal Corneliu Dobrițoiu, a fost condamnat definitiv la 5 ani de închisoare cu executare, într-un dosar de corupție privind atribuirea ilegală a unor contracte de către Autoritatea Națională pentru Turism (ANT), în 2007. Samson a fost condamnat la 2 ani de închisoare pentru participație improprie la complicitate la fals intelectual și la 5 ani de închisoare pentru participație improprie la complicitate la abuz în serviciu contra intereselor publice. Samson va executa pedeapsa cea mai grea.

În același dosar, a mai fost condamnată Cristina Mili Motorga, fost director general al Direcției Generale de Promovare și Relații Internaționale din cadrul ANT, la 5 ani de închisoare.

Samson și Motorga sunt obligați să plătească ANT suma de 5,35 milioane lei. Instanța a decis încetarea procesului penal pentru inculpații Traian Iordănescu, Ileana Vlădoiu, Alexandra Crina Chiriac, Mirela Pușcoi și Sorina Elena Paul, foști angajați ai ANT, trimiși în judecată pentru fals intelectual.

Procurorii DNA au trimis în judecată, în 2008, 13 inculpați, printre care și Dumitru Samson, director economic și asociat la SM Art Advertising Grup SRL, pentru atribuirea ilegală a unui contract contract de achiziții publice privind promovarea ofertei turistice românești în străinătate. Prejudiciul stabilit de DNA la bugetul de stat se ridica la aproximativ 1,5 milioane de euro.

Procurorii au arătat că pe 30 noiembrie 2006, comisia de evaluare a ofertelor de achiziție publică constituită la nivelul ANT a desfășurat procedura de licitație publică pentru atribuirea contractului de servicii având ca obiect realizarea „Campaniei de media pe plan internațional”, cu o valoare de 1,5 milioane euro. Licitația avea ca obiect achiziționarea a cinci clipuri publicitare de promovare a ofertei turistice românești, cât și a cinci machete de banner, care să aibă același specific.

După evaluarea ofertelor depuse de trei firme, comisia a declarat câștigătoare oferta S.C. „S.M. ART ADVERTISING GROUP S.R.L”.

Procurorii au susținut că s-a încălcat legea la constituirea Comisiei de evaluare, iar firma a fost declarată câștigătoare în mod nelegal, cu încălcarea principiului tratamentului egal. La aceeași dată, Comisia de evaluare a întocmit un proces verbal de licitație în care s-au consemnat date nereale cu privire la legalitatea constituirii comisiei, susțin procurorii.

Cu toate acestea, la data de 21 decembrie 2006, inculpata Motorga Cristina Mili, în calitate de director general al Direcției Generale de Promovare și Relații Internaționale din cadrul ANT, a aprobat plata către S.C. S.M. ART ADVERTISING S.R.L. a sumei de 1.607.010,15 lei (echivalentul a 475.432,72 euro), sumă care reprezintă o primă tranșă din valoarea contractului, au arătat procurorii.

De asemenea, la data de 27 decembrie 2006, inculpații Iordănescu Traian, Vlădoiu Ileana, Chiriac Alexandra Crina, Pușcoi Mirela și Paul Elena Sorina, în calitate de membri ai comisiei de recepție, ajutați de inculpatul Samson Dumitru, director economic și asociat la SC SM ART ADVERTISING GRUP SRL, au întocmit în fals procesul verbal de predare-primire, în care s-a consemnat în mod nereal că au fost recepționate clipurile publicitare și machetele de banner.

Actul fals a fost folosit de inculpata Motorga Cristina Mili, în aceeași zi, pentru plata către SC SM ART ADVERTISING GRUP SRL a celei de-a doua tranșe a prețului contractului, în cuantum de 3.749.690,85 lei (echivalentul a 1.112.965,14 euro).

La aproximativ două luni după data efectuării plății, reprezentanții SC SM ART ADVERTISING GRUP SRL au predat A.N.T, cu nerespectarea procedurilor legale, cinci clipuri publicitare cu tema „Țara de basm”, în care personajul principal era Dracula. Clipurile, care au costat aproximativ 200.000 euro, au fost apreciate ca necorespunzătoare calitativ de către director general Motorga Cristina Lili, motiv pentru care s-a dispus refacerea acestora.

Citește și