FORT susține: Reglementările Primăriei Capitalei asupra taximetriei servesc anumite „interese”
„Fiecare PFA va trebui să aibă un angajat suplimentar, pentru că fiecare taximetrist trebuie să aibă minim liceul și după cum bine știu nu au liceul. Va fi o mare problema pentru PFA-uri, firmele au angajat oameni. Se mai aduce în plus autorizarea doar pentru mașini care au 5 ani vechime. Se mai leagă și de transportatorii din județul Ilfov. Primăria a băgat STB-ul în județul Ilfov, dar nu acceptă serviciul de taximetrie în București. (…) Totul se numește București-Ilfov, numai la taximetrie nu se mai poate numi, pentru că sunt interese”, a declarat pentru Mediafax Mihai Ghisa, prim-vicepreședinte FORT (Federația Operatorilor Români de Transport).
FORT consideră că reglementările sunt întreprinse pentru a integra un nou operator de taxi pe piață, iar primarul Capitalei, Gabriela Firea, este „prost influențată”, luând măsurile într-un termen atât de scurt.
„Se tot încearcă lucrul ăsta, să intre oameni noi în piață, în taximetrie, că la Uber poate s-o facă, e nelimitat acolo. Este bună o schimbare a regulamentului, dar nu poți să vii să schimbi fără să stai de vorbă. La autorizare la fel. Mâine, poimâine cel târziu trebuie să depună toți dosarele, miercuri. Când depui dosarul trebuie să îndeplinești criteriul, 5 ani, și dacă mașina mea are 6 sau 8? Nu mai primește licența. De ce s-a făcut asta acum și nu cu un an în urmă, ca fiecare transportator să fie pregătit să își facă un leasing sau ceva? Pentru că nu s-a vrut, se vrea altceva, înseamnă. Cred că doamna Firea este influențată prost, pentru că lucrurile astea se încearcă de mult, nu este prima oară. Nici nu era doamna primar aici de când se încearcă chestiile astea”, a mai spus reprezentantul FORT.
Precizările vin după ce Primăria Capitalei a publicat pe site-ul instituției un proiect (care va fi discutat săptămâna aceasta în CGMB) care vizează organizarea și executarea serviciului public de transport în regim de taxi.