Concret, anchetatorii susțin că, în 2007, Cristian Poteraș, în calitate de primar al sectorului 6 București, a cerut de la reprezentanții unei societăți comerciale înregistrate într-o țară UE suma de un milion de euro, primind de la aceștia, în 31 iulie 2007, suma de 250.000 euro.
„Banii respectivi au fost pretinși și primiți în schimbul exercitării atribuțiilor de serviciu referitoare la emiterea autorizațiilor necesare pentru dezvoltarea unui proiect imobiliar (autorizații de demolare, certificat de urbanism și autorizații de construire)”, conform DNA.
Totodată, fostul edil este suspectat că, în perioada 2009 – 2010, a cerut și primit de la Iulian Constantin și firma administrată de acesta, Tettas SRL București, suma de 857.800 dolari, în schimbul atribuirii unor contracte de achiziție publică dar și pentru efectuarea plăților pentru produsele furnizate.
„Atribuirile s-au realizat fără planificarea investițiilor anterior demarării procedurilor de achiziție, fără bugetarea sumelor și prin aplicarea unor proceduri de achiziție publică directă interzise de dispozițiile legale în legătură cu furnizarea, livrarea și instalarea unor sisteme inteligente de parcare. În total, pe perioada mandatului de primar deținut de suspectul Poteraș Constantin Cristian, SC Tettas SRL a fost ,,desemnată” furnizor de echipamente și servicii cu o valoare totală de 37.155.989 lei, din care au fost decontați 30.721.710 lei”, susțin procurorii DNA.
Mita ar fi ajuns la fostul primar prin intermediul unor companii înregistrate în Cipru.
Mai mult, DNA a ajuns la concluzia că, în perioada septembrie 2005 – iunie 2006, Cristian Poteraș, în calitate de primar al sectorului 6 București, respectiv președinte al Subcomisiei de aplicare a legilor fondului funciar, a derulat, încălcând legea în materia reconstituirii dreptului de proprietate, o serie de activități având drept scop emiterea unui titlu de proprietate asupra unor terenuri cu suprafața totală de 30.000 mp, situate raza sectorului 6.
„După obținerea dreptului de proprietate, suspectul Poteraș Constantin Cristian și soția sa de la acel moment, Poteraș Aureliana (actual Gîdea Aureliana), au transferat prin diferiți intermediari și le-au cerut acestora să dețină formal terenurile obținute în modalitatea de mai sus, cu scopul de a ascunde originea infracțională și adevărații beneficiari ai tranzacțiilor”, potrivit procurorilor anticorupție.
În același dosar este cercetată penal și Aureliana Gîdea, fostă Poteraș, soția din perioada 2004 – 2010 a fostului primar democrat-liberal al Sectorului, ea fiind suspectată de spălare a banilor în formă continuată.
Procurorii DNA au dispus începerea urmăririi penale și pe numele lui Iulian Constantin, la acel moment reprezentant al societății SC Tettas SRL, și pe numele firmei Tettas SRL, pentru dare de mită.
Cristian Poteraș a mai fost implicat într-un dosar anchetat de DNA. În acel caz, fostul edil a fost deja condamnat, în mai 2015, la opt de închisoare abuz în serviciu, în formă calificată și continuată.
Potrivit acelui rechizitoriul, în 2006, Cristian Poteraș, Gheorghe Floricică, Dumitru Vultur, Moise Daniel, Boncea Petre, Cristina Popescu și Dorina Piftor, în calitate de funcționari publici în cadrul Primăriei Sectorului 6 București și de membri în cadrul Subcomisiei locale de aplicare a Legii fondului funciar Sector 6, nu și-au respectat atribuțiile de serviciu referitoare la reconstituirea dreptului de proprietate, ceea ce a condus la eliberarea, cu încălcarea dispozițiilor legale, a șase titluri de proprietate pentru suprafața totală de 119.647,64 mp teren intravilan situat în municipiul București, cu o valoare de piață, la nivelul anului 2006, de 58.230.034 euro (205.306.570 lei).
În mod identic, a arătat DNA, în toate cele șase situații, prin modalitatea în care au instrumentat cererile, au formulat propunerile de validare, au procedat la punerea în posesie și au eliberat titlurile de proprietate, inculpații au încălcat dispoziții legale imperative și metodologia de soluționare a cererilor de reconstituire a dreptului de proprietate în baza Legii nr. 18/1991, astfel că au fost retrocedate terenuri cu o situație juridică incertă sau chiar prin încălcarea dreptului de proprietate al altor persoane.