Miluță Flueraș a participat, sâmbătă, la Cluj-Napoca la un work shop și la prezentarea expoziției sale „Taking my time to pay an homage”, evenimente care au avut loc în cadrul Photo România Festival.
„Mă bucur foarte mult să văd expuse aceste 15 fotografii, este prima expoziție cu ele pe print, nu au mai fost prezentate niciodată într-o expoziție, ci au fost vizionate on line, printre acestea figurând și ultima fotografie oficială, să spun așa, făcută în Colectiv. Am făcut expoziția la invitația organizatorilor Photo România Festival, este un cadru potrivit, pentru că, în București, lumea este mai apropiată de subiect. La Cluj, poate și mai mulți oameni își vor aminti ce s-a întâmplat atunci.
A fost destul de greu să le selectez, mai ales când e vorba cu fotografii care au un conținut emoțional aparte. A fost destul de dificil să aleg fotografii care reprezintă cel mai bine ce s-a întâmplat înainte de acel moment, care era atmosfera, și care surprind cât erau oamenii de fericiți și nu se așteptau la nimic rău”, a spus Flueraș.
Acesta a subliniat că se bucură că a reușit să facă fotografiile care au rămas, acum, niște amintiri pentru familiile celor care și-au pierdut viața în Clubul Colectiv, fiind și o mărturie în timp, cu o valoare documentară.
„Eram prieten cu trupa Goodby to Gravity, i-am fotografiat de la primul lor concert. În seara de 30 octombrie 2015 am mers la concertul din Colectiv pentru că eram fanul trupei dar și pentru că îmi place să fotografiez concerte. Am ajuns devreme, printre primii, am discutat cu mai multe persoane, dintre care multe nu mai sunt printre noi.
Concertul a început la ora 22, atmosfera era deosebită, era multă energie, publicul era încântat de noul material muzical al trupei. Nimic nu prevestea ceea ce avea să se întâmple. Știam că urmau să fie efecte pirotehnice, dar nici când s-a aprins stâlpul nu s-a panicat lumea, nici eu”, a mai spus fotograful.
Miluță Flueraș și-a amintit cum, la a doua jerbă de artificii, fiind lipit de scenă unde fotografia, a simțit o scânteie pe cap care l-a ars puțin.
„Am fotografiat jerba, am prins puțin din ea, apoi am văzut că s-a aprins stâlpul, ardea în plan vertical. Am stat câteva secunde, dar când am văzut că nu s-a întâmplat nimic și focul nu era stins, mi-am luat geanta și m-am îndreptat spre ieșire. Începuse panica, oamenii s-au împiedicat, au căzut, m-am trezit între ei și nu am mai putut înainta. Flacăra m-a surprins către ieșire, când mai aveam câțiva metri până în fața ușii. Încercând să ies, mi-am abandonat camera care mi-a fost recuperată de un prieten, dar am intrat târziu în posesia ei, deoarece eram în spital”, a rememorat acesta.
Fotograful a fost uimit să vadă că a capturat imagini involuntar, cu flăcările din incendiu, camera rămânând deschisă în timp ce se îndrepta spre ieșire.
„A fost ciudat să găsesc imagini despre care nu îmi amintesc să le fi făcut. În seara concertului de la Colectiv am făcut sute de fotografii, dar 92 au fost editate ulterior, iar dintre acestea 15 le-am prezentat la expoziție. Când am văzut fotografiile a fost emoționant dar și dificil, trecuseră două luni”, a precizat fotograful.
Miluță Flueraș a început să facă fotografii de concert în anul 2008 iar în 2010 a trecut la fotografiat concerte mari, cum ar fi cele de la AC/DC, Metallica, Guns N’ Roses. Printre motto-urile sale prezentate în cadrul work shop-ului de la Photo România Festival referitoare la fotografie, se numără „Tratează fiecare fotografie ca pe ultima”, „Fotografia este o călătorie fără destinație”, „Ingredientul secret al fotografiei sunt eu”.
Miluță Flueraș și-a reînceput activitatea de fotograf după două luni de spitalizare, aflându-se acum într-o perioadă de recuperare, pielea sa fiind, încă, sensibilă.