Alexandru Păunescu, președintele CSALB (Centrul pentru Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar), a vorbit, la GÂNDUL LIVE, despre numărul românilor care au solicitat amânarea ratelor la bănci în perioada stării de urgență, respectiv a stării de alertă.
„Nu aș zice mediere, ci conciliere, compromis, pentru că există o mică mare diferență între mediere și conciliere.
Situația a fost cam așa: De la începutul anului până la declanșarea pandemiei am avut aproximativ 41 cereri pe săptămână. După pandemie a fost o perioadă de scădere a numărului, 30-31 cereri pe săptămână.
În ultimele 3 săptămâni, am primit 122 cereri, un record absolut în cei 4 ani de funcționare, iar săptămâna trecută am primit 80 de cereri pentru amânarea ratelor. Funcționăm în parametri normali, pentru că modalitatea de lucru este online sau telefonic. Nu facem decât să continuăm modul normal de funcționare adoptat anterior.
Anul ăsta am primit deja 908 cereri, am trecut de la o medie de 30 la o medie de 48 cereri pe săptămână, oamenii au luat la cunoștință de existența centrului. Noi nu câștigăm nimic dintr-un număr mai mare sau mic de cereri. Concilierea este gratuită, băncile sunt cele care suportă cheltuielile legate de soluționarea unui dosar.
Ne bucură că în urma campaniei noastre oamenii au aflat de existența noastră. 20% din cereri din ultimele săptămâni sunt legate de amânarea plății ratelor potrivit ordonanței 37. Dacă sunt cereri mai complexe, pot fi disjunse”, a declarat Alexandru Păunescu la GÂNDUL LIVE.
La Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar pot fi reclamate toate problemele care ar putea apărea între o instituție financiară și un beneficiar al acesteia.
De la chestiuni ce țin de comisioane, rate, dobânzi, la anumite clauze care pot părea abuzive sau returnarea unor comisioane de administrare a conturilor.
Așadar, tot felul de probleme, ce țin atât de domeniul financiar, cât și de cel administrativ pot fi rezolvate apelând la CSALB.