Burn-out este boala omului modern. Experții spun că cei care suferă de acest sindrom sunt în mare parte cei care lucrează de acasă.
„Câteodată vine foarte multă presiune pe cale electronică. Sarcinile nu le primesc neapărat pe telefon. Lucrurile se desfășoară în cascadă pe aplicațiile noastre, în format electronic. Sunt lucruri pe e-mail, dosare, solicitări, se adună acolo…
Apar și stări de nervozitate, acum mă mai obișnuiesc un pic cu ele. Nu știi ce erupe, când erupe. E o alertă continuă”, mărturisește un angajat.
„În momentul în care faci niște lucruri și le faci și de acasă și trebuie să-ți demonstrezi activitatea, oamenii tind să îți dea cât mai multe task-uri, ajungi în punctul în care îți vine să iei laptopul să-l arunci pe geam, să nu mai faci nimic.
Am ajuns în punctul în care în momentul în care văd că îmi sună telefonul și e cineva de la muncă, nu mai suport, stau cu el pe silent, nu îl aud. Dar îl văd, îmi tresare inima, stai cu frică, de fiecare dată când răspunzi nu te sună cineva să zică „Băi, felicitări”, nu, tot timpul te sună pentru că aia nu e bine, dar de ce aia e făcută așa”, povestește un alt angajat.
„Poate fi o problemă dată și de mediu, dar și una dată de structura internă a persoanei, pentru că e posibil ca o persoană să se streseze mult peste măsura lucrurilor. Va dezvolta acest sistem al burnout-ului.
Furia aduce cea mai mare disfuncționalitate, una extremă, care se manifestă de niciunde, persoanele chiar declară lucrul acesta, de la lucruri mărunte. E o furie pe care o conștientizează, dar nu o poate controla.”, explică un psiholog.
„Cercetările recente au arătat că oamenii aflați în carantină au avut diverse probleme psihologice, stresul, frica, frustrările, care sunt elemente ce conduc la burnout.
Ar fi bine ca angajatorii să țină cont de toate aceste simptome care sunt ușor de văzut, de identificat și să ia măsuri specifice, și anume să respecte timpul de muncă real al unui individ, pentru că toți cei care sunt acasă astăzi și lucrează remote fac o greșeală fundamentală: încearcă să termine sarcinile mult mai repede decât și le-ar fi terminat în mod obișnuit, tocmai pentru ca să arate că ei nu stau degeaba acasă și să facă dovada șefului lor că ei muncesc.”, avertizează Doru Dima, expert HR.