Eugen Ilea, președintele Federației Părinților și Dragoș Iliescu, specialist în psihologie organizațională și măsurarea psihologică, au vorbit, la GÂNDUL LIVE, despre începerea anului școlar, marcat de o vizibilă nesiguranță, generată de pandemia de coronavirus.
„La nivel de conducere centrală, să zicem că nu suntem mulțumiți, pentru că aceste măsuri au venit foarte târziu. Unitățile școlare să poată fi pregătite. Din fericire noi am anticipat asemenea întârzieri la nivel de București și am presat primarii de sectoare pentru a face investițiile necesare pentru asigurarea sănătății copiilor.
Doamne ferește să intrăm pe scenariu online! Cu siguranță ne dorim să înceapă școala față în față, nu cred că trebuie să devenim pesimiști și să ne gândim că o să ajungem în scenariu online.
Cel mai potrivit scenariu pentru București este cel hibrid, pentru că avem școli suprapopulate, cu elevi și distanțarea fizică e greu de implementat. Scenariu hibrid cu investițiile necesare, cei de acasă să poată urmări ce este la clasă”, a declarat Eugen Ilea, la GÂNDUL LIVE.
„Educația online nu poate să înlocuiască educația față în față. Ajută, dar nu poate înlocui. Bun. Cu cât vârsta copilului e mai mică, educația online e mai ineficientă.
Pentru a beneficia de educația online, trebuie să ai suficientă autonomie. Nu doar autonomie digitală, ci și autonomie cognitivă. BTW, una din cerințe este capacitatea de a discerne ce vrei să studiezi. Răspunsul nu poate fi dat paușal. E complet nebenefică la copiii din clasele primare. Este un lucru bun la cei din gimnaziu.
Educația digitală e un lucru pe care îl faci peste ceea ce faci față în față”, a spus Dragoș Iliescu la GÂNDUL LIVE.
„Îmi doresc ca toți copiii să meargă la școală, cu asigurarea tuturor măsurilor. Acolo unde nu se poate, mergem pe acel scenariu galben, hibrid”, a mai spus Ilea.
„E o chestiune fundamentală de viziune. Berlinul a deschis școlile mai devreme, dar am văzut cu ce se confruntă și mesajul politicienilor în Berlin a fost școlile nu se închid. Școala merge înainte. E critic pentru bunăstarea Germaniei. Lucrurile s-au rezolvat. Se merge la școală. Punct.
Ai state unde e mai importantă siguranța populației. La noi primează siguranța, motiv pentru care prioritizăm, cine este mai important, la care categorie riscul de derapaj e mai mare? Pe ăia îi prioritizăm. E ulterioară unei viziuni politice. Nimic nu e mai important decât siguranța populației, acesta e mesajul politic”, a apreciat Iliescu.
„În baza unei analize, consiliul școlar propune modul în care se vor desfășura orele de curs. Propunerea merge la inspectoratul școlar și DSP și acolo vor lua decizia finală. Nu e vorba de o prioritizare, ci de o decizie la nivel local. Nu vorbim de o prioritizare și o descentralizare a deciziei, în funcție de situația epidemiologică”, a conchis Ilea.