Gătitul, din ce în ce mai apetisant pentru tineri. Tot ei apreciază mai mult alimentele sănătoase

Publicat: 18 08. 2020, 14:36
Actualizat: 18 08. 2020, 15:05
Tinerii s-au dovedit a fi fruntașii clasamentului atunci când vine vorba de gătit, peste jumătate dintre ei (18-24 ani) declarând că gătesc mai des în perioada crizei sanitare / Sursă foto: Shutterstock / caracter ilustrativ

Rezultatele a nu mai puțin de trei studii consecutive, realizate în vreme de pandemie, indică faptul că tinerii s-au dovedit a fi fruntașii clasamentului atunci când vine vorba de gătit, peste jumătate dintre ei (18-24 ani) declarând că gătesc mai des în perioada crizei sanitare, cu o scădere liniară corelată cu înaintarea în vârstă.

Persoanele mature găteau oricum și înainte de perioada pandemiei, datele unuia dintre studiile IZI Data indicând faptul că 60% din total eșantion găteau la fel de des ca înainte.

De asemenea, 30% dintre tinerii încadrați în același segment de vârstă (18-24 de ani) susțin că achiziționează alimente sănătoase, în timp ce 35% din bucureșteni se încadrează în același trend.

General vorbind, pandemia a reprezentat și o perioadă de conștientizare a comportamentului alimentar, astfel că 26% dintre români au recunoscut că mănâncă mai sănătos.

În plus, o treime dintre românii care locuiesc la oraș au început să gătească mai des, în timp ce 74% au comandat mai rar mâncare gata preparată.

Sursă foto: IZI Data

Producătorii locali au înregistrat creșteri semnificative ale vânzărilor de alimente sănătoase

Un alt studiu realizat de aceeași companie la începutul anului indica faptul că, înainte de criza sanitară, 19% din români achiziționau din online produse de la micii producători locali.

„Una dintre schimbările de comportament din pandemie este preferința în creștere pentru produsele locale – 36% din total eșantion a declarat că în pandemie au cumpărat mai des de la producătorilor locali”, scriu experții implicați în realizarea cercetării.

În același timp, în perioada pandemiei, cifrele de vânzări ale unor food hub-uri ce susțin producătorii locali, în medie, s-au triplat.

Produsele locale, superioare celor de la supermarket

Printre motivațiile clienților hub-urilor de produse locale se numără faptul că se simt bine pentru că ajută oameni care fac o treabă bună (68%), în timp ce 57% consideră că produsele locale sunt superioare celor de la supermarket.

În ceea ce privește profilul vizitatorilor site-urilor de produse locale, studiul indică faptul că 23% sunt bărbați, iar 77% sunt femei. Dintre aceștia, 65% au copii.

În prima jumătate a anului în curs, agenția de cercetare de piață citată a realizat trei sondaje cu scopul de a evalua atitudinile românilor față de produsele locale, în cadrul unui proiect de consultanță al Fundației Friends For Friends dedicat food-hub-urilor: Nord Natural, Nod Verde, Roade și Merinde, respectiv Cumsecade.

Rezultatele vizează și modificările de comportament ale românilor față de alimentație în contextul pandemiei de COVID-19.

Sondajele au relevat că perioada pandemiei a fost una de conștientizare și schimbare de comportament pentru români, care declară că acum fac alegeri mai sănătoase în materie de alimente și sprijină producătorii locali.