Zeci de milioane de euro au fost cheltuiți în ultimii ani, în turism, fără să aibă efecte benefice pentru industrie, pentru promovarea brandului turistic fiind deja plătiți 12 milioane de euro, a declarat agenției MEDIAFAX ministrul delegat pentru IMM, Turism și Mediul de Afaceri, Maria Grapini.
Zeci de milioane de euro au fost cheltuiți în ultimii ani, în turism, fără să aibă efecte benefice pentru industrie, pentru promovarea brandului turistic fiind deja plătiți 12 milioane de euro, a declarat agenției MEDIAFAX ministrul delegat pentru IMM, Turism și Mediul de Afaceri, Maria Grapini.”S-au cheltuit foarte mulți bani în domeniul turismului, comparativ cu alte ramuri, iar dacă analizăm banii cheltuiți și efectele în celelalte ramuri o să găsim un raport mai bun decât efectele banilor cheltuiți în turism. Sunt zeci de milioane de euro cheltuiți. Eu doar spun pentru public, să analizeze, e bine că noi am făcut 147 de pârtii de schi, care au în total 125 de kilometri de pârtii, dar sunt împrăștiate?”, a spus Grapini.
Ea a afirmat că în Austria pârtiile de ski sunt concentrate, cu toată infrastructura necesară.
„Și-atunci cum să mă promovez eu, dacă am o pârtie, de exemplu, în care jos și sus nu am nicio infrastructură. N-am jos nici loc să parchez, n-am o cafenea, n-am suficiente telecabine să urcăm, și pârtiile stau goale pentru că n-am capacitatea de urcare, nefiind calculată cu capacitatea pârtiei. Ajung sus, dacă soțul schiază și soția vrea să stea cu copiii, n-are un magazin, n-are o cafenea, n-are o terasă, n-are nimic. La nimic nu poți să duci turiștii”, a adăugat ministrul.
Grapini a mai spus că astfel au fost cheltuite „fără efecte” câteva zeci de milioane de euro. Din cele 75 de milioane de euro, bani europeni destinați promovării brandului turistic, au fost cheltuite deja 12 milioane de euro.