Întrebată luni la Ploiești despre proiectul taxei auto, Grațiela Gavrilescu a răspuns că nu mai prezintă „niciun fel de formulă până nu se fac studii în care să fie regăsite nivelul emisiilor”.
„Nu am exact studii care să-mi demonstreze și studii, nu făcute aleator, în nu știu ce mare aglomerare, ci peste tot, ÎN TOATĂ ȚARA, în care să ni se demonstreze care este NIVELUL DE EMISII, atât pe monoxid de carbon, pe CO2, pe pulberi în suspensie, nu o să mai prezint niciun fel de formulă pentru că asta înseamnă că nu suntem total ancorați în realitate„, a afirmat Gavrilescu.
Ministrul Mediului declara în decembrie 2017, în ședința Comisiilor de Mediu ale Parlamentului, că timbrul de mediu ar putea fi înlocuit până în luna martie sau aprilie 2018, conform directivelor europene, pentru diminuarea poluării.
„Bugetul Adminstrației Fondului pentru Mediu (AFM) va fi aprobat undeva în martie – aprilie, anul viitor. Sper ca, până atunci, să avem o înlocuire a timbrului de mediu, conform directivelor europene. Vrem ca poluarea să fie diminuată. Nu știu cum va ieși forma finală a acestei penalități pentru mașinile care vor polua și sper ca în martie anul viitor, înainte ca bugetul de venituri și cheltuieli al AFM să fie aprobat, să avem și o formă finală. Principiul va fi același, adică POLUATORUL PLĂTEȘTE!. Amprenta trebuie să fie neapărat carbonul ca emisie. De asemenea, sperăm ca săptămâna viitoare să avem Hotărârea de Guvern de adoptare a Planului Național de Gestiune a Deșeurilor și, în felul acesta, procedura de infringement și o condiționalitate ex-ante pentru România să fie bifată, să notificăm Comisia Europeană”, spunea Gavrilesc
Ulterior, la începutul acestui an, ministrul Mediului susținea că noua taxă de mediu nu este gata și lăsa de înțeles că termenul de luna martie pentru elaborarea unei noi taxe ar putea fi decalat.