Prima pagină » Știri » Grevă japoneză la Societatea de Reparații Locomotive din Iași

Grevă japoneză la Societatea de Reparații Locomotive din Iași

Grevă japoneză la Societatea de Reparații Locomotive din Iași
Mai mulți angajați ai Societății Comerciale de Reparații Locomotive Iași au intrat, luni dimineața, în grevă japoneză. Aceștia sunt nemulțumiți de modul în care decurg negocierile pentru un nou Contract Colectiv de Muncă și de salariile pe care le primesc.

Conflictul de muncă din cadrul Societății Comerciale de Reparații Locomotive (SCRL) Iași a fost declanșat luni dimineață, când aproximativ 60 de angajați au purtat banderole albe în semn de protest.

„Principala cauză pentru care am declanșat greva astăzi este neacordarea a 15% la salariu, conform Contractului Colectiv de Muncă ce prevede că orice modificare salarială mai favorabilă la CFR Călători se aplică și la noi. Este firesc să fie așa, este firesc să reacționăm în acest fel. Eu, ca lider sindical, susțin același avânt pentru drepturile noastre, pentru că majoritatea suntem la salariul minim pe economie”, a declarat Iustin Borș, liderul de sindicat.

Oamenii spun că, deși au responsabilități foarte mari, nu sunt plătiți corespunzător.

„Noi facem lucrări cu risc mare, care se normează cu 1A, dar nu suntem trecuți la siguranța circulației”, spune unul dintre angajații SCLR Iași.

„Un măsurător bandaje, un lăcătuș, un electrician la partea electronică, electrică a locomotivei, sisteme de siguranță pentru o locomotivă, controlul ultrasonic la osia locomotivei, osia locomotivei prezintă fisuri de oboseală, obosește și se poate rupe oricând. Sunt funcții care neapărat trebuie incluse la siguranța circulației pentru că de aici pleacă siguranța circulației. Partea de sistem de frânare a locomotivei ține în mod direct de siguranța circulației”, explică un alt angajat.

SCRL este o companie care se ocupă cu repararea locomotivelor de la CFR Călători, în baza unui contract între cele două instituții.

„Pentru ceea ce fac și ce răspundere am, iau prea puțin. Sunt măsurător de bandaje. Măsor roțile la locomotivă. Am răspundere în cazul în care deraiază locomotiva. Eu iau 1.900 de lei salariu”, a spus unul dintre angajați.

Potrivit liderului de sindicat, actualul Contract Colectiv de Muncă expiră în curând, iar negocierile pentru un nou contract au intrat în impas.

„Pentru că nu vor să semneze un contract, noi lucrăm cu 45 de lei pe oră. Nu vor să semneze un contract care să ne aducă avantajele care ar trebui să fie în mod normal. Acum ei sunt cu bugetul semnat, dar suma pe oră nu ne ajunge pentru modificările salariale. (…) Pentru că nu vom avea modificări salariale ca și cele ale colegilor noștri, reacția va fi a noastră, vom dispune, vom răspunde pentru ceea ce facem. Nu cred că se va accepta o discriminare așa de mare. Mai sunt chestiuni discriminatorii, dar acceptăm prin faptul că sunt mecanici și au grupa I de muncă prin lege, noi avem grupa III, ceea ce până în 2001 reparatorul de locomotive era la grupa I, pentru că lucrăm în condiții groaznice”, a mai spus liderul de sindicat.

Salariații sunt deciși să nu renunțe la protest până nu vor semna un nou Contract Coletiv de Muncă în condițiile pe care și le doresc.

Citește și