Niciun tren nu a circulat miercuri între orele 7:00 și 9:00, ca urmare a eșuării negocierilor privind încheierea unui nou contract colectiv de muncă, a declarat, marți, pentru MEDIAFAX, președintele Federației Mișcare Comercial, Gheorghe Frățică.
„Protestul nu este organizat de sindicate. Va fi vorba despre o încetare voluntară a lucrului de către cei implicați în circulația trenurilor, pentru a trage semnale de alarmă actualilor și foștilor guvernanți legate de faptul că în ultimii cinci ani nu au primit niciun procent în plus la salarii. Negocierile pentru încheierea noului contract colectiv de muncă au eșuat, ultima întâlnire cu ministrul Transporturilor fiind astăzi (marți – n.r.). Noi i-am informat pe angajați că a eșuat negocierea. Miercuri va mai fi o întâlnire cu ministrul, la 17.00″, a spus Frățică.
Federațiile sindicale din transporturile feroviare amenințau încă din 15 aprilie că ar putea declanșa conflictul colectiv de muncă începând cu 23 aprilie, dacă până atunci nu vor fi încheiate noile contracte colective de muncă, care să țină cont de solicitările salariaților.
Frățică a declarat că dacă după protestul de miercuri nu se ajunge la un consens privind încheierea contractelor colective de muncă, s-ar putea declanșa conflictul de muncă, fiind posibile măsuri mai radicale de protest.
UPDATE 09:10 Marinela, o călătoare aflată într-un tren care a plecat noaptea trecută din București, cu destinația Arad, ne-a povestit de bucuria de scurtă durată a călătorilor de a ajunge în stația Subcetate nu fără întârziere, ci chiar mai devreme. Pe urmă, au aflat că stau pe loc două ore. „Am ajuns și noi o dată cu 5 minute mai devreme în stație și au făcut grevă”, a relatat pentru gândul călătoarea. Dat fiind că trenul IR 1821 mai avea, în momentul începerii grevei CFR, trei ore și jumătate până la ultima destinație, respectiv Arad, călătorii au început să plece spre casă cu alte mijloace de transport. „Unii și-au chemat rude, alții au luat tot felul de mașini de pe aici și nu au mai stat în tren”, ne-a mai spus cititoarea.
Sursa: Infofer.ro
UPDATE 09:03 Trenurile au reînceput să circule.
UPDATE 08:51 Trenurile care ar fi trebuit să plece sau să ajungă miercuri dimineață, între orele 07.00 și 09.00, în Gara de Nord vor înregistra întârzieri între 120 și 180 de minute, din cauza protestului angajaților CFR, cea mai mare întârziere fiind înregistrată pentru un tren care venea de la Satu Mare.
UPDATE 08:45 Cinci trenuri de călători sunt oprite pe raza Regionalei Constanța, fiind vorba despre garnituri care asigură legătura între Constanța, București și Mangalia, dar și între Tulcea și București, în timp ce în Gara Craiova staționează, de asemenea, cinci trenuri.
UPDATE 08:38 Un număr de 131 de trenuri de călători au fost oprite în stații, miercuri, de la ora 07.00, în urma protestului angajaților, cele mai multe fiind din regionalele București, Craiova, și Iași, a declarat pentru MEDIAFAX purtătorul de cuvânt al companiei CFR, Oana Brânzan.
UPDATE 08:25 Liderul sindical a spus că membrii Federației Mișcare Comercial au întrerupt voluntar lucrul, iar între orele 7:00 și 9:00 nu va circula niciun tren de călători și de marfă. Gheorghe Frățică a precizat că în cele două ore erau în circulație aproximativ 400 de trenuri de călători și 200 de marfă.
Președintele Federației Mișcare Comercial a mai spus că acțiunea de miercuri se dorește a fi un avertisment transmis conducerii CFR și Ministerului Transporturilor, pentru încheierea contractelor colective de muncă. Frățică a precizat că, în ultimii șase ani, salariații CFR au pierdut peste 30 la sută din venituri, dar și alte drepturi pe care anterior le aveau.
UPDATE 08:23 Peste zece trenuri Regio, InterRegio și Internaționale care tranzitează Gara Cluj-Napoca sunt afectate, miercuri dimineață, de oprirea lucrului angajaților de la CFR, zeci de călători așteptând nemulțumiți pe peron sau în sala de așteptare, ei spunând că nu au fost anunțați despre această acțiune.
Printre nemulțumirile sindicaliștilor de numără cele legate de nivelul salariilor, de eliminarea drepturilor angajaților de a călători gratuit pe calea ferată și de faptul că nesemnarea noilor contracte colective de muncă ar putea duce la disponibilizarea a 2.500 de salariați de la CFR Marfă.
Roxana Alexe, [email protected]