Prima pagină » Știri » Grindeanu cere clarificări cu privire la o eventuală schimbare a brandului de țară

Grindeanu cere clarificări cu privire la o eventuală schimbare a brandului de țară

Grindeanu cere clarificări cu privire la o eventuală schimbare a brandului de țară
Sorin Grindeanu cere clarificări cu privire la o eventuală schimbare a brandului de țară

„Nu poate să fie (oaia – n.r.) brandul României, pentru că până în 2020, pe fonduri europene când s-a făcut această siglă și acest brand… e o frunză. Discutabilă și alegerea din urmă cu câțiva ani, să clarificăm lucrurile”, a declarat premierul Grindeanu.

El a mai spus că i-a cerut în cursul zilei clarificări ministrului Turismului, Marius Dobre.

„Am discutat cu domnul ministru Dobre de mai multe ori azi, să văd despre ce este vorba, că nu am văzut declarația domnului Daea, care nu e la Turism, ci la Agricultură… Sigur, agricultura are legătura cu oaia, dar ceea ce a fost important a fost clarificarea pe care i-am cerut-o domnului Dobre legat de acest subiect. Discuția pe care a avut-o în acel comitet de promovare a României, nu de schimbare a siglei sau a frunzei, ci de promovare a României și prin promovarea unor lucruri foarte cunoscute, cum ar fi Dracula, Miorița și așa mai departe. Până la schimbarea siglei e cale lungă și am văzut că domnul ministru Dobre a clarificat acest subiect”, a explicat premierul.

Ministrul Agriculturii, Petre Daea, susține înlocuirea frunzei cu oaia ca brand de țară, motivându-și opțiunea prin faptul că ,,Frunza o are toată lumea, dar oile ca-n România, nu”.

,,Oaia este o statuie vie. Argumente sunt în strafundul analizei pentru fiecare. (…) Uitați-vă în orice parte a țării, cât de frumos e acest animal pe pășunile verzi ale țării românești. Frunza o are toată lumea, dar oile ca-n România, nu. Lângă oaie, găsești o frunză, dar lângă frunză nu poți să găsești o oaie”, a spus Ministrul Agriculturii.

Ministrul Turismului, Mircea-Titus Dobre, a declarat, marți, pentru MEDIAFAX, că înlocuirea „frunzei lui Udrea” cu o oaie este o temă falsă și că brandul nu poate fi schimbat până în 2020.

„Este o temă falsă. Brandul nu poate fi schimbat până în 2020. Este vorba de un proiect cu fonduri europene”, a precizat, pentru MEDIAFAX, ministrul Turismului.

După preluarea mandatului, la scurt timp, Mircea-Titus Dobre preciza într-un interviu acordat MEDIAFAX: „Nu putem modifica nimic până în 2020. Vorbim despre acel logo reprezentat de imaginea unei frunze. A fost un proiect finanțat din fonduri UE și suntem obligați să nu modificăm nimic până în anul 2020”.

 

 

 

 

Citește și