Guvernul va aloca o sumă de circa 1,2 milioane lei pentru realizarea unei campanii de informare, la radio și TV, premergătoare alegerilor europarlamentare, cu rolul de a crește rata participării la vot.
Anunțul a fost făcut de Alfred Bulai, președintele Agenției pentru Strategii Guvernamentale, în prima parte a conferinței internaționale "Mass-media și alegerile europarlamentare", organizată de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), miercuri și joi, la Palatul Parlamentului.
"Ministerul Administrațiilor se ocupă în principal de alegeri, oricare ar fi ele. În fața unor alegeri cum sunt cele care au loc în noiembrie, Guvernul are o problemă pentru că aceastea sunt, pe de o parte, noi pentru România și, pe de altă parte, cu siguranță, ele nu sunt la fel de atractive și nu există nicio experiență socială în acest sens comparativ cu alte alegeri (…) Am plecat la Agenție de la acest gen de situație. În cele zece țări care au aderat în 2004 peste tot prezența la vot a fost mai mică decât la alegerile obișnuite (…) Obiectivul fundamental pe care noi ni l-am propus și care nu ține de cadrul juridic este acela de a încerca să stimulăm participarea cetățenilor la vot", a spus Bulai.
El a anunțat că Guvernul pregătește o campanie în acest scop. "Va exista o campanie în acest sens la radio și televiziune. S-a făcut deja o licitație, a început prin iulie, se va finaliza contractul și probabil că în luna octombrie se vor produce materialele respective și în perioada premergătoare votului", a spus Alfred Bulai, precizând că respectiva campanie se va derula pe o perioadă de o săptămână și, dacă va fi nevoie, va fi suplimentată de alte materiale de informare.
Mai multe știri pe www.mediafax.ro