Prima pagină » Știri » HARTA celor mai PERICULOASE 40 de INTERSECȚII din București. Care este „punctul negru” unde șoferii au avut cele mai multe accidente

HARTA celor mai PERICULOASE 40 de INTERSECȚII din București. Care este „punctul negru” unde șoferii au avut cele mai multe accidente

Șoferii care tranzitează zilnic Capitala au multe obstacole și provocări în trafic, însă în 40 de puncte au tendința să încalce aceleași reguli de circulație, lucru care duce la accidente grave. Brigada Rutieră din București actualizează anual „punctele negre" de pe străzile Capitalei, unde au loc cele mai multe accidente rutiere

Șoferii care tranzitează zilnic Capitala au multe obstacole și provocări în trafic, însă în 40 de puncte au tendința să încalce aceleași reguli de circulație, lucru care duce la accidente grave. Brigada Rutieră din București actualizează anual „punctele negre” de pe străzile Capitalei, unde au loc cele mai multe accidente rutiere.

„Punctul negru” (blackspot) este definit de polițiștii de la Rutieră drept acel sector de drum unde, într-un interval de 5 ani, au avut loc cel puțin 10 accidente rutiere grave, cu cel puțin 10 morți sau răniți grav.

În total, în anul 2011, în cele 40 de puncte negre din București au avut loc 159 de accidente rutiere, în care au murit 5 oameni, au fost răniți grav 63 de oameni, iar alte 121 de persoane au fost rănite ușor.

În 2011, sectorul 1 a avut cele mai multe puncte negre din București, 10. Cu toate acestea, cele mai multe accidente rutiere produse în puncte negre au avut loc în sectorul 2, pe raza căruia se află 9 puncte negre. Sectorul 1 este fruntaș și la numărul de persoane care și-au pierdut viața în accidente rutiere produse în puncte negre – 3 în 2011.

Intersecția care a dat, în 2011, cele mai multe bătăi de cap șoferilor, se află însă în sectorul 6. În locul unde Splaiul Independenței se intersectează cu șoseaua Grozăvești și cu șoseaua Orhideelor au avut loc 13 accidente rutiere, în care 4 persoane au fost grav rănite, iar alte 17 persoane au fost rănite ușor. Cauza producerii acestor accidente a fost neacordarea de prioritate.

Cauzele accidentelor rutiere produse în cele 40 de intersecții transformate în „puncte negre” au fost neacordarea de prioritate pentru vehicule sau pentru pietoni, traversarea pietonală neregulamentară și viteza prea mare.

În sectorul 1, în 2011 au existat 10 puncte negre, în care au avut loc 36 de accidente, au murit 3 oameni, 13 au fost grav răniți, iar 23 au fost răniți ușor. Cea mai periculoasă intersecție din sector a fost șoseaua București-Ploiești (numerele 14 și 17) cu Pasajul Băneasa. Aici au avut loc 5 accidente rutiere, în care un om a murit, iar 4 au fost grav răniți. Cauza producerii accidentelor a fost traversarea pietonală neregulamentară.

În sectorul 2, în 2011, au existat 9 puncte negre, în care au avut loc 38 de accidente rutiere, a murit o persoană, 16 au fost grav rănite, iar 25 de persoane au fost rănite ușor. Cea mai periculoasă intersecție din sector a fost șoseaua Colentina numărul 2 cu stația RATB Bucur Obor. Aici au avut loc 10 accidente rutiere, în care 4 oameni au fost grav răniți, iar 6 au fost răniți ușor. Cauza producerii accidentelor a fost traversarea pietonală neregulamentară.

În sectorul 3, în 2011, au existat 8 puncte negre, în care au avut loc 27 de accidente rutiere, a murit o persoană, 11 au fost grav rănite și 19 au fost rănite ușor. Cea mai periculoasă intersecție a fost strada Anastasie Panu cu strada Alexandru Moruzzi. Aici au avut loc 4 accidente, în care o persoană a murit și 5 au fost rănite ușor. Cauza producerii accidentelor a fost neacordarea de prioritate între vehicule.

În sectorul 4, în 2011, au existat 4 puncte negre în care s-au produs 14 accidente, au fost răniți grav 6 oameni și alți 10 au fost răniți ușor. Cea mai periculoasă intersecție din sector a fost bulevardul Dimitrie Cantemir cu bulevardul Mărășești. Aici au avut loc 5 accidente, în care o persoană a fost rănită grav și alte 4 au fost rănite ușor. Cauza producerii acestor accidente a fost traversarea pietonală neregulamentară.

În sectorul 5, în 2011, au existat 3 puncte negre în care s-au produs 10 accidente, au fost rănite grav 5 persoane și 12 persoane au fost rănite ușor. Cea mai periculoasă intersecție din sector a fost strada Bachus cu strada Spiralei. Aici au avut loc 4 accidente, în care doi oameni au fost grav răniți, iar 4 au fost răniți ușor. Cauza acestor accidente a fost neacordarea de prioritate între vehicule.

În sectorul 6, în 2011, au existat 6 puncte negre în care s-au produs 34 de accidente, au fost răniți grav 12 oameni și alți 32 au fost răniți ușor. Cea mai periculoasă intersecție a fost Splaiul Independenței cu șoseaua Grozăvești cu șoseaua Orhideelor. Aici au avut loc 13 accidente rutiere, în care 4 persoane au fost grav rănite, iar alte 17 persoane au fost rănite ușor. Cauza producerii acestor accidente a fost neacordarea de prioritate între vehicule.

Șeful Poliției Rutiere: „Șoferii ignoră avertismentele sau există o deficiență de semnalizare”

Comisarul șef al Direcției de Poliție Rutieră, Lucian Diniță, a explicat pentru gândul că pot exista trei cauze pentru care accidentele rutiere au loc cu precădere în aceleași puncte din Capitală, ca de altfel și în „punctele negre” din restul țării.

„Șoferii ignoră avertismentele. Există și teribilism, și neatenție, pentru că multă lume e mai preocupată de viața de zi cu zi decât să fie atentă la semnalizări”, numește Diniță principala cauză.

DA sau NU la referendum? Votează AICI în REFERENDUMUL VIRTUAL Gândul și câștigi un iPad2!

Printr-o campanie demarată de Poliția Rutieră, punctele negre sunt semnalizate în mod special prin panouri mari, galbene, pe care sunt afișate informații cu privire la numărul de accidente și de morți din locul respectiv. Acest lucru nu este însă suficient pentru unii șoferi.

„Acolo (în punctul negru) poate există o deficiență de semnalizare, dar asta e puțin probabil. Există și acest mesaj vizual care dă mai multă informație. Dar noi dăm avertizări pentru șoferi – variante ocolitoare pentru drumul spre mare, recomandări pentru caniculă. Toată lumea le ignoră și s-a văzut ce s-a întâmplat”, mai spune Diniță.

O altă cauză posibilă pentru accidentele din punctele negre este și „varianta când în unele locuri s-a schimbat semnalizarea, prioritatea de trecere de exemplu, iar șoferii vechi merg pe ce știu ei”, mai spune șeful Poliției Rutiere.

Infografice: Corina Vârlan

Citește și