Prima pagină » Știri » HARTA HINGHERILOR DE MAȘINI. Punctele de unde se ridică cele mai multe mașini în București

HARTA HINGHERILOR DE MAȘINI. Punctele de unde se ridică cele mai multe mașini în București

HARTA punctelor de unde se ridică cele mai multe mașini. În sectoarele 1 și 6 ale Capitalei, singurele în care mai acționează încă firmele care se ocupă cu ridicarea mașinilor parcate neregulamentar, au fost ridicate anul trecut peste 13.500 de mașini.

Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar în București a devenit, dintr-un serviciu public care să fluidizeze circulația și să îi sancționeze pe șoferii care parchează neregulamentar, o afacere de vânătoare a mașinilor parcate la limita legii. Pe bună dreptate, cetățenii au poreclit aceste firme cu care unele primării de sector au contracte, „hingheri de mașini”.

Începând din ianuarie 2015, în Capitală mașinile mai sunt ridicate de firmele „hingher” doar în sectoarele 1 și 6, după ce Primăria sectorului 4, condusă de Cristian Popescu Piedone, a decis să nu mai prelungească contractul cu firma care acționa acolo – asocierea SC Autosal Expert SRL și Euronautica Motors, și să achiziționeze prin Poliția Locală două platforme cu care să acționeze strict împotriva șoferilor care blochează traficul. Primăria sectorului 3 va relua însă această activitate, scoțând la finalul anului trecut acest serviciu la licitație.

În 2014, în sectoarele 1 și 6 au fost ridicate peste 13.500 de mașini, de pe urma cărora cele două firme – Transauto în sectorul 1 și Ilcor Auto Eco în sectorul 6 – au încasat cel puțin 1,9 milioane euro, conform calculelor gândul bazate pe tarifele minime practicate de aceste firme.

Sectorul 6, cel mai scump. „Hingherii” au scos peste 1,2 milioane euro

În 2014, firma Ilcor Auto Eco a ridicat 6.368 de autovehicule parcate neregulamentar în sectorul 6, conform unui răspuns al Primăriei Sector 6 pentru gândul. Tarifele practicate de această firmă sunt cele mai mari din București, un șofer căruia i se ridică mașina aici ajungând să scoată din buzunar cel puțin 850 de lei (100 de lei pentru „pregătire și fotografiere-sigilare”, 250 de lei pentru ridicare, 250 de lei pentru transport și 250 de lei pentru 24 de ore de depozitare). Acest tarif se aplică însă doar în cazul în care șoferul este atât de norocos încât are o mașină care nu cântărește mai mult de 2,5 tone și își recuperează mașina în primele 24 de ore de la ridicare. În caz contrar, tarifele sunt mult mai mari.

Astfel, în 2014, firma Ilcor a încasat din această activitate cel puțin 1,21 milioane euro (5,41 milioane lei), conform calculelor gândul bazate pe aceste tarife minimale. Din acești bani, la bugetul Primăriei sector 6, și deci al cetățenilor care teoretic se bucură de acest serviciu de fluidizare a traficului, s-a întors doar o mică parte: 10%, adică în jur de 120.000 de euro, cel puțin.

Zonele din sectorul 6 în care au fost ridicate cele mai multe mașini în 2014 au fost Bd. Iuliu Maniu, Calea Plevnei, Calea Crângași, Splaiul Independenței, str. Sibiu, str. Brașov, str. Valea Cascadelor, Bd. 1 Mai, Calea Giulești și str. Fabricii, conform răspunsului Primăriei sector 6 pentru gândul.

În prezent, activitatea „hingherilor de mașini” din sectorul 6 se dispută în instanță, riscând să fie scoasă în afara legii, pentru că se desfășoară în baza unei hotărâri de Consiliu Local pe care deja o primă instanță a declarat-o ilegală. Primăria a contestat însă decizia la o instanță superioară, iar Poliția Locală și firma Ilcor Auto acționează în continuare, până la o decizie definitivă a instanței.

După cum a arătat gândul aici, firma Ilcor Auto Eco a câștigat licitația pentru ridicări de mașini în 2010, pe când Primăria sectorului 6 era condusă de primarul PDL Cristian Poteraș. Firma a fost înființată de doi oameni de afaceri, Ilie Potecaru (candidat PP-DD la Parlament, patronul restaurantului „Bârlogul Lupilor” și al unei firme de pază numită Wolf Activ Grup) și Ion Cornel Petruț. Ei nu mai apar oficial în acționariatul firmei, aceasta fiind deținută acum de soții Vasilica și Viorel Victor Vieru, precum și de Marin Alexandru Lazăr. Familia Vieru are afaceri cu aur și amanet, iar Viorel Vieru îi administrează firmele lui Ion Cornel Petruț, cel care a înființat Ilcor. Firma are strânse legături cu Poliția Locală Sector 6, de altfel în 2012 la Ilcor fiind angajat pe post de consilier juridic fostul șef al Poliției Locale, Cristinel Eftimie, care în prezent este consilier local al sectorului 6 din partea PP-DD.

Sectorul 1, cel mai ieftin din București

În sectorul 1, firma Transauto Servicii Ridicare a ridicat peste 7.200 de autovehicule în 2014, conform unui răspuns al Primăriei Sector 1 pentru gândul. Fiecare șofer a cărui mașină este ridicată în sectorul 1 trebuie să scoată din buzunar 434 de lei, iar dacă nu și-o recuperează după primele 24 de ore de depozitare, el mai trebuie să plătească 50 de lei pentru fiecare zi de depozitare.

Acestea sunt cele mai mici tarife practicate de „hingherii de mașini” din București, sectorul 1 având acest bun renume printre șoferi, însă chiar și așa, firma Transauto a încasat de la șoferii care au parcat neregulamentar cel puțin 3,12 milioane lei în 2014, adică aproximativ 700.000 de euro, conform calculelor gândul bazate pe tariful minimal. Din acești bani, la bugetul Primăriei Sectorului 1 se întoarce cea mai mare redevență din București, în domeniul „hingherilor” de mașini: 20%, adică, în 2014, cel puțin 140.000 de euro.

În sectorul 1, zonele din care „hingherii de mașini” au ridicat cele mai multe autovehicule parcate neregulamentar în 2014 sunt Piața Domenii, Piața Dorobanți, Piața Victoriei, Bd. Ion Mihalache și zona centrală Victoriei – Romană – Universitate, conform unui răspuns al Primăriei Sector 1 pentru gândul. Firma acționează cu precădere asupra mașinilor parcate la colțurile intersecțiilor, pe trecerile de  pietoni sau în stațiile RATB, conform municipalității.

După cum a arătat gândul aici, firma Transauto Servicii Ridicări este deținută de firma CFR Transauto, deținută la rândul ei de Valentin Giorgian Bușcă și Alexandru Cosmin Walter, fiii lui Florian Walter (fost Bușcă), și de firma Kimytex, din Nehoiu, județul Buzău. Kimytex este deținută și ea tot de fiii lui Florian Walter și de Daniel-Spirea Stoica, un apropiat al lui Florian Walter.

ERATĂ: La data publicării acestui articol, în acționariatul firmei Kimytex nu mai apar fiii lui Florian Walter, Alexandru-Cosmin Walter și Valentin Giorgian Bușcă (Walter), ci doar Daniel-Spirea Stoica împreună cu Elena Vintilă și cu alți acționari persoane fizice.

De asemenea, precizăm că la data publicării acestui articol, firma Transauto Servicii Ridicare nu are ca acționar firma fiilor lui Florian Walter – CFR Transauto. Firma este deținută în prezent de o altă firmă, Interstaff SRL, deținută la rândul ei de Vasile Stoicescu și Milena-Rebecca Stoica.

Citește și