Potrivit CFR Infrastructură, circulația feroviară pe relațiile Lehliu – Sărulești (Magistrala București-Constanța) și Călinești – Golești (tronsonul Titu-Golești) se desfășoară în condiții speciale, de tip cale liberă, sub supravegherea personalului feroviar, care dirijează traficul pe bază de comandă telefonică.
Măsura a fost impusă după ce persoane necunoscute au tăiat cablul de alimentare al instalației de dirijare a traficului între Călinești – Golești, în vederea sustragerii, iar între Lehliu și Sărulești au furat 50 de relee, după ce au devastat dulapurile instalațiilor de dirijare.
Până la înlocuirea componentelor furate și remedierea deranjamentelor tehnice, trenurile înscrise în circulație pe cele două segmente de cale ferată vor acumula întârzieri în graficul de circulație de 10-20 de minute pe porțiunea afectată, întârzieri care modifică implicit și ora de sosire la destinație.
Purtătorul de cuvânt al CFR, Oana Brânzan, a declarat pentru MEDIAFAX că este vorba despre toate trenurile care circulă pe ruta București – Constanța și retur, precum și cele care merg dinspre Pitești și Craiova către Capitală și retur.
Achiționarea materialelor feroase și neferoase utilizate în activitatea feroviară este interzisă și constituie contravenție sancționată cu amendă de la 20.000 lei la 40.000 lei, iar cei care vor săvârși această contravenție vor achita, pe lângă amenda contravențională, și un tarif cu titlu de tarif de despăgubire, în cuantum egal cu valoarea elementelor feroviare în cauză și a manoperei aferente.