Prima pagină » Știri » IKEA reia vânzarea de chifteluțe în restaurantul magazinului din București

IKEA reia vânzarea de chifteluțe în restaurantul magazinului din București

IKEA reia vânzarea de chifteluțe în restaurantul magazinului din București
IKEA reia miercuri, 3 aprilie, vânzarea de chifteluțe în restaurantul din cadrul magazinului din București, produsul fiind retras de la comercializare în urmă cu o lună după ce autoritățile din Cehia au găsit urme de carne de cal într-un lot de chifteluțe.

IKEA reia miercuri, 3 aprilie, vânzarea de chifteluțe în restaurantul din cadrul magazinului din București, produsul fiind retras de la comercializare în urmă cu o lună după ce autoritățile din Cehia au găsit urme de carne de cal într-un lot de chifteluțe.

Măsura de retragere de la vânzare a chifteluțelor a fost aplicată în 24 de țări.
„Vânzarea va fi reluată mai întai în Restaurant urmând ca, în următoarea lună, să oferim clienților și chifteluțe ambalate în Magazinul cu delicatese suedeze (…) Chiar dacă rezultatele analizelor derulate de către Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) au infirmat prezența cărnii de cal în chifteluțele din magazinul IKEA România, investigațiile pe plan global au fost continuate”, se arată într-un comunicat al IKEA.

IKEA precizează că a analizat producția de chifteluțe împreună cu un specialist din afara companiei și cu furnizorul din Suedia și ca rezultat a simplificat lanțul de aprovizionare prin reducerea numărului de furnizori de carne și a implementat un sistem suplimentar de securitate alimentară prin adăugarea unor teste de ADN, efectuate atât asupra cărnii crude, cât și asupra produsului final.

De asemenea, IKEA colaborează cu o companie externă de asigurare a calității pentru dezvoltarea de noi cerințe pentru aprovizionarea și prelucrarea produselor din carne, analizele ADN vor fi puse în aplicare ca o procedură normală pentru carnea tocată de la toți furnizorii, în toate unitățile de producție, și va realiza analize periodice și de către o terță parte pentru a se asigura că furnizorii și sub-furnizorii respectă cerințele.

Potrivit datelor publicate anterior, IKEA a vândut 4,237 milioane de chifteluțe la restaurantul din București în perioada septembrie 2011 – august 2012.

(Ana Maria Petcana, [email protected])

Citește și