„Magazinul IKEA din Zona Comercială Băneasa le recomandă clienților care au achiziționat leagănul pentru copii Gunggung să nu îl mai folosească și îi invită să îl returneze în magazin, unde vor primi înapoi suma integrală plătită pe produs. În urma utilizării leagănelor pentru copii Gunggung, s-a observat riscul ca sistemul de suspendare să se desprindă de structura de suport”, se arată într-un comunicat al retailerului.
Produsele Gunggung retrase de pe piață au următoarele coduri: 702-439-72, 502-439-73, 302-439-74 și 402-730-36.
„Compania IKEA dezvoltă produse care stimulează creativitatea copiilor și nevoia lor firească de joacă. Cei mici nu au grija siguranței atunci când se joacă, de aceea noi trebuie să fim atenți la acest lucru. (…) chiar dacă fiecare produs este testat înainte de vânzare, conform tuturor standardelor și legislației în vigoare, pot apărea incidente. Retragem de pe piață leagănele Gunggung, pentru a evita orice risc”, a declarat Cindy Andersen, Business Area Manager pentru produsele pentru copii.
Potrivit companiei, procedeele de testare a produselor IKEA se bazează pe situații de folosire în viața de zi cu zi și sunt realizate atât în laboratoare externe acreditate, cât și în cadrul companiei.
„Pentru fiecare produs destinat copiilor, testele se desfășoară atât în condiții normale de utilizare, cât și în scenarii în care copiii adaptează produsul respectiv în alte activități. Testele de siguranță, preliminare punerii în vânzare a leagănului Gunggung, nu au arătat niciun defect. Chiar și în aceste condiții, compania a decis să retragă din magazine leagănul Gunggung”, menționează compania.
Produsul a fost vândut în majoritatea magazinelor IKEA din lume începând cu 1 aprilie 2014, în număr de 22.907 exemplare. Magazinul IKEA din București a vândut 57 de bucăți începând cu 10 martie 2014, la prețul de 79,99 lei și nu a primit nicio sesizare.