Imaginea dezastrului din infrastructura din România
La finele anului trecut, drumurile publice totalizau 86.080 km, din care 17.606 km (20,5%) drumuri naționale, 35.316 km (41%) drumuri județene și 33.158 km (38,5%) erau drumuri comunale.
De asemenea, 32.641 km (37,9%) erau drumuri modernizate (în proporție de 91,3% drumuri modernizate cu îmbrăcăminți asfaltice de tip greu și mijlociu), 21.136 km (24,6%) drumuri cu îmbrăcăminți ușoare rutiere și 32.303 km (37,5%) drumuri pietruite și de pământ.
În ceea ce privește starea tehnică a drumurilor publice, 41,5% din lungimea drumurilor modernizate și 51,2% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminți ușoare rutiere aveau durata de serviciu depășită.
Din totalul drumurilor naționale, 35,2% (6193 km) erau drumuri europene, 4,2% (747km) autostrăzi, 1,6% (281 km) drumuri cu 3 benzi de circulație, 10,3% (1807 km) drumuri cu 4 benzi de circulație și 0,1% (22 km) drumuri cu 6 benzi de circulație.
Drumurile județene, erau, în proporție de 39,9%, drumuri cu îmbrăcăminți ușoare rutiere, iar drumurile comunale, erau în proporție de 44,4% drumuri pietruite.
În cazul căilor ferate de folosință publică, cele în exploatare totalizau 10.770 km, din care 10632 km (98,7%) linii cu ecartament normal, 4 km linii cu ecartament îngust și 134 km linii cu ecartament larg.
Densitatea liniilor la 1000 km2 teritoriu a fost de 45,2‰. Densitățile cele mai mari s-au înregistrat, în ordine, în regiunea București-Ilfov (153,2‰), regiunea Vest (58,9‰), regiunea Sud Est și regiunea Nord Vest (48,8‰).
La sfârșitul anului 2015, lungimea liniilor de cale ferată în exploatare electrificate era de 4030 km reprezentând 37,4% din rețeaua de cale ferată în exploatare.