În 2006, românii i-au egalat pe europeni la consumul de bere
Vânzările de bere din România au urcat anul trecut cu 17,7%, la 20,6 milioane de hectolitri, potrivit estimărilor Patronatului Societăților Independente Producătoare de Bere din România.
"Consumul de bere a ajuns la media de 100 de litri pe an de locuitor, similar cu cel din țările europene, fără țările unde preponderent este consumul de vin, astfel că în 2008 nu vor mai crește mult", a declarat, luni, într-o conferință de presă, directorul general al patronatului, Vifor Verșescu. Potrivit lui Verșescu, companiile multinaționale nu vor înregistra în acest an creșteri mai mari de 5-7%, piața putând să înregistreze un avans de maxim 15%.
Din totalul vânzărilor, circa 15,75 milioane de hectolitri au fost obținute de companiile multinaționale (Heineken România, Ursus Breweries, InBev România și United Romanian Breweries Bereprod), 3,5 milioane de hectolitri au fost livrați de Bere Mureș și European Food, iar livrările micilor producători s-au ridicat la 1,35 milioane de hectolitri.
Potrivit reprezentanților Patronatului Societăților Independente, prețul berii ar putea crește în acest an ca urmare a majorării tarifelor la materii prime, având în vedere că malțul și hameiul din recolta aferentă anului trecut s-au scumpit, la malț prețul chiar dublându-se.