Ministerul Transporturilor a stabilit anul trecut traseul pentru viitoarea autostradă Sibiu-Pitești, care pornește de la capătul autostrăzii București-Pitești și continuă către Curtea de Argeș, urmând apoi localitățile Tigveni și Văleni. În această zonă vor fi săpate două tuneluri, de 500, respectiv 700 de metri lungime per sens, pentru a străpunge Valea Oltului, la Călimănești. Având în vedere viteza consemnată de utilajele care au săpat Magistrala 5 de metrou, s-ar putea spune că tunelurile amintite vor fi executate în patru luni (2 x 60 de zile).
Traseul Autostrăzii Sibiu-Pitești va urma apoi o succesiune de tuneluri de 600, 1.150, 1.400, 250, 250, 650 și 2.800 de metri. Acestea – cu viteza de săpare consemnată la Metrou – ar putea fi gata într-o perioadă puțin mai scurtă de doi ani, astfel încât întreaga lungime cumulată a tunelurilor de pe Sibiu-Pitești să fie executată în doi ani și câteva luni.
De cealaltă parte, Autostrada Comarnic-Brașov va avea o lungime de 60 km, din care 53,2 km de autostradă propriu-zisă și aproximativ 7 km de legături (tot în regim de autostradă) spre localitățile pe lîngă care trece, respectiv Sinaia, Bușteni, Predeal și Rîșnov.
„Lucrările de artă prezente pe această autostradă vor fi 19 viaducte în lungime totală de 2,964 km, 15 poduri în lungime totală de 0,135 km și aproximativ 20 km de tuneluri, cîte 9,77 km de tunel pe fiecare parte, astfel: 2,9 km la Sinaia, 3,11 km la Bușteni și 3,7 km la Predeal”, se arată într-un comunicat remis administratorul rețelei de autostrăzi în momentul stabilirii traseului.
Presupunând că va fi atinsă viteza de săpare de 20 de metri pe zi, calculele arată că cei 20 de kilometri de tuneluri de pe Comarnic-Brașov ar putea fi gata în aproximativ trei ani.
Cei aproximativ 20 km de tuneluri de pe Comarnic-Brașov au un cost total estimat la 397 de milioane de euro. Costul pentru fiecare kilometru de tunel al autostrăzii este, astfel, de 20 de milioane de euro fără TVA.