Bancul de nisip are circa 300 de metri lungime și 10 metri lățime și poate fi observat foarte bine de pe Faleza Superioară, din orașul Galați.
Mulți gălățeni se opresc și fac poze cu insula trecătoare.
„M-am oprit să mă uit la Dunăre și am văzut insula. Eu fac o poză, ca să am o amintire, când vor crește apele eu rămân cu fotografia în telefon”, a declarat un trecător.
Când vremea este frumoasă, gălățenii merg cu bărcile pe insulă. Acolo fac plajă și pescuiesc.
Navigatorii, însă, nu sunt încântați de noua atracție a orașului Galați, deoarece bacul care asigură legătura între Galați și județul Tulcea trebuie să ocolească la fiecare cursă câteva sute de metri.
„Trebuie să ocolim în amonte și întârziem cursele, îmbarcarea, debarcarea. Ne ducem mai sus vreo 300-400 de metri, ne ducem spre portul mineralier. Întârziem cursele, în loc să le facem în șapte minute, le facem într-un sfert de oră, 12 minute”, a declarat Grigore Crăciun, șef de flotă la Navrom Bac.
În prezent, insula nu pune în pericol traficul pe Dunăre, în dreptul orașului Galați. Totuși, dacă fășia de pământ se va mări, autoritățile vor fi nevoite să ia măsuri.
„Acum nu reprezintă o problemă deoarece nu este pe șenalul navigabil, deci nu este o problemă pentru navigație. S-a mai întâmplat și în alți ani, insula apare atunci când Dunărea este scăzută. Sunt mai mulți factori: din cauza lățimii Dunării, a vitezei curentului apei mai mică decât viteza curentului la malul drept, acolo se depun aluviuni, se formează un banc”, a explicat directorul Administrației Fluviale a Dunării de Jos, Dorian Dumitru.
Luni, cotele Dunării sunt în scădere.
Potrivit AFDJ, la Galați cota fluviului avea 120 de centimetri, cu 6 centimetri mai puțin decât în ziua anterioară. Specialiștii spun că Dunărea va continua să scadă și în următoarea perioadă.