„Vă rog să aprobați introducerea pe ordinea de zi a ședinței un proiect de ordonanță privind parteneriatul public-privat. În esență vorbim despre alte inginerii marca Vâlcov descoperite la diferite instituții, de această dată ne întoarcem la Comisia de Prognoză și vă propunem să anulăm procedurile de contractare a investițiilor în parteneriat public-privat, inițiate de Comisia Națională de Strategie și Prognoză. Ne referim în special la două proiecte majore de infrastructură esențiale respectiv Autostrada Comarnic-Brașov și Târgu Neamț-Iași”, a propus șeful Cancelariei premierului Ionel Dancă, joi, în ședința de Guvern.
Întrebat de premierul Orban dacă există vreun inginer în structura Comisei de Prognoză, Ionel Dancă a răspuns: „Nu, domnule prim-ministru, au fost înființate direcții speciale pentru derulare acestor proiecte care nu au fost niciodată populate. Este un prim pas pentru deblocarea acestor proiecte pentru că atât proiectul pentru Autostrada Comarnic-Brașov cât și cel pentru Autostrada Târgu Neamț-Iași, soluția aleasă era sortită eșecului încă de la început”.
„Aici lucrurile sunt foarte clare, accept introducerea, nu o adoptăm acuma pentru că vreau împreună cu miniștrii care au în portofoliu astfel de proiecte în mod natural ele au fost luate de la Ministerul Transporturilor, de la Ministerul Economiei, de la ministerele care trebuiau să deruleze astfel de contracte și aveau competența și calitatea să o facă. Aș vrea să și stabilim clar care este planul de acțiune pe fiecare din proiectele respective, odată cu preluarea de către ministerele de linie”, a afirmat premierul Ludovic Orban.
Sursă FOTO: Shutterstock / caracter ilustrativ