În solicitările de CONCILIERE CU BĂNCILE, CONSUMATORII AU ÎNVĂȚAT ce să ceară și cum să dovedească ceea ce doresc, (Camelia Popa, CSALB)

În solicitările de CONCILIERE CU BĂNCILE, CONSUMATORII AU ÎNVĂȚAT ce să ceară și cum să dovedească ceea ce doresc, (Camelia Popa, CSALB)
Publicat: 30/01/2020, 17:45

„Am constatat o mai mare deschidere a băncilor către această conciliere, dar și a consumatorilor care au învățat ce anume doresc să ceară și cum să dovedească ceea ce doresc în continuare. În special, merg foarte mult pe reducere de dobândă, se informează exact cam care sunt dobânzile bancare în acel moment și știu ce anume să solicite în dosarele pe care le formăm. Asta mă bucură, pentru că, mai departe, știm și noi ce avem de negociat cu banca și cum putem ajunge la un echilibru între părți”, a mărturisit conciliatorul CSALB.

Ea a adăugat că sunt consumatori care au văzut anumite cifre care s-au dat în anumite dosare, soluționate de colegii conciliatori, și se raportează la aceste sume.

„Ei trebuie să înțeleagă că tot timpul va exista un echilibru între bancă și consumatori. Nici banca nu poate dea 100%, dar nici consumatorul să ia 100%. Trebuie să existe o înțelegere legată de cât de mult se poate obține de la bancă”, a conchis Camelia Popa.

Dintre cererile clasate de bănci în anul 2019, aproximativ 400 au fost respinse din motive nejustificate, iar alte 310 cereri au fost clasate din motive obiective (existența legislației speciale cu privire la Biroul de Credit sau la credite de tip „Prima Casă”).

Consumatorii care se adresează CSALB vor să vadă, în primul rând, că banca/IFN-ul a analizat problemele lor și că instituțiile financiare sunt dispuse să le explice anumite detalii neclare din contract, să fie deschise și transparente, chiar dacă unele dintre concesiile pe care acestea le fac în cadrul procedurilor de conciliere nu modifică radical termenii contractului.

Cea mai frecventă nemulțumire a consumatorilor este clasarea cererilor fără o justificare clară din partea băncii. Mulți dintre ei nu au solicitări mari din punct de vedere valoric, dar așteaptă ca băncile/IFN-urile să îi trateze cu atenția cuvenită și să comunice cu ei, prin intermediul conciliatorilor, de pe poziții de echitate, încercând să identifice soluții viabile problemelor lor.

CSALB recomandă consumatorilor care invocă situații medicale pentru chemarea băncii/IFN-ului în conciliere, să demonstreze cu documente situația respectivă, luând în calcul faptul că o problemă medicală nu reprezintă a priori o condiție a acceptării cererii de către bancă.

Sursă foto: CSALB

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Filmul crimei din Brăila. Doctorița a fost ucisă în 33 de secunde. Cum a încercat...
DEZVĂLUIRI NOI | Ce au descoperit legiștii sub unghiile Marinei, dentista din Brăila. Cât ar...
FOTO. Sorana Cîrstea, apariție incendiară, într-o rochie verde transparentă, care a lăsat la vedere poate...
Andrei Versace a sunat la Ambulanță, înainte să fie găsit mort în casă: "A avut...
Restaurantele din Paris, pustii ca în pandemie înainte de Jocurile Olimpice. Proprietarii sunt furioși: „O...
Andrei Versace, dator la CĂMĂTARI?! Un prieten rupe tăcerea despre sursa de venit a influencerului:...
Mantea și-a dezvăluit DIETA specială pe care o respectă! Arată fabulos la 38 de ani
Vremea se schimbă radical în România, de la mijlocul săptămânii. ANM a emis prognoza meteo...
Doctorița, ucisă în 30 de secunde! Filmul complet al crimei din Brăila
Nuntă transformată în tragedie, în Botoșani. O femeie a decedat după ce fiica ei a...
Au peste 40 de ani, dar arată ca la 20. Ele sunt vedetele pentru care...
Cele mai ieftine SUV-uri cu transmisie automată. Care sunt rivalii lui DUSTER?
Bombardiere americane sosesc în România pentru misiunea Bomber Task Force 24-4. Acestea au fost interceptate...
REVOLUȚIE în electronică! Au anunțat o descoperire remarcabilă!
Mașinile interzise pe șosele. Ordinul UE pentru cei care alimentează cu motorină. Când devine lege
Schimbări în supermarketuri. Noi obligații pentru producători
Ce a putut să își pună un român la fereastră, fără să îi pese de...
Bombă în cazul morții lui Andrei Versace
Ce a transmis Geta Sterp cu privire la persoanele care se jignesc în mediul online....
Oana Moșneagu și Vlad Gherman, regrete după nunta de vis. Ce ar schimba dacă ar...
BANCUL ZILEI. Costică îl întreabă pe Mitică: –De ce porți verigheta pe mâna cealaltă?
Warren Buffett spune că ar putea rezolva „în 5 minute” una dintre marile probleme ale...