Incident aviatic. Un avion TAROM care decolase spre Antalya, nevoit să se întoarcă pe aeroportul Henri Coandă din București
O aeronavă aparținând companiei TAROM care zbura vineri dimineață către Antalya, Turcia, a fost nevoită să se întoarcă din drum. Este vorba despre zborul RO7531. Piloții au decis să revină la București după doar 30 de minute de la decolare, după ce un geam al avionului s-a fisurat.
Avionul a aterizat în siguranță pe aeroportului Henri Coandă la ora 08:25, la o oră după decolare. Din fericire, nicio persoană din avion nu a fost rănită.
Din cauza acestui incident, zborurile charter operate vineri de TAROM din Antalya spre Suceava și Antalya – București, ar putea fi amânate sau întârizate.
Din ultimele informații oferite de TAROM, rezultă că echipajul aeronavei primise de fapt ”o indicație neconformă”și a decis să revină la București.
Avionul a fost verificat și informația nu s-a confirmat. Așadar, aeronava a zburat la ora 10.00 către Antalya, doar că în siguranță de această dată.
Potrivit TAROM, echipajul primise, de fapt, „o indicație neconformă” și a decis să se întoarcă pe pista aeroportului Henri Coandă, pentru siguranța pasagerilor, cât și a lor, scrie Boardingpass.ro.
Compania TAROM, în decădere de ani de zile
TAROM nu a mai este o companie profitabilă din 2007, când pe piață au intrat rivalii de la Wizz Air, iar Blue Air și-a crescut flota tocmai pentru a concura cu compania de stat.
De 15 ani, TAROM a adunat datorii de 220 de milioane de euro, trebuie să plătească avioane de 580 de milioane de euro, iar în conturile societății au intrat ajutoare de stat de 210 de milioane de euro.
Compania e ținuă pe linia de plutire cu bani publici, iar perspectiva falimentului apare în zare.
Înainte de pandemie, TAROM avea venituri din biletele de avion pe care le comercializa de 1,1 miliarde de lei. Aproape 220 de milioane de euro la cursul actual. Veniturile au scăzut până la 340 de milioane de lei în anul 2020, iar anul trecut au crescut până la 930 de milioane de lei, conform datelor publicate la sfârșitul anului.
Conducerea actuală a TAROM și-a propus ca în următorii doi ani să atingă măcar țintele de venituri din 2019.