Topul este condus de Bangkok și Mexico City, după București situându-se Jakarta, Moscova și orașul Chongqing din China. Topul celor mai aglomerate orașe este dominat de statele emergente, Los Angeles fiind singurul oraș din cele aflate în cele mai bogate țări ale lumii din top 15.
În topul publicat în 2016 de TomTom, Bucureștiul se situa pe locul cinci în lume în ce privește sittuația traficului, ceea ce arată că ultimele investiții în materie de infrastructură au fost depășite rapid de volumul autoturismelor care circulă în capitala României.
Unele dintre cele mai aglomerate orașe din lume, care nu sunt prinse în clasamentul TomTom sunt Dhaka, Delhi și Karachi.
În economiile emergente, multe orașe ajung la punctul în care capacitatea de transport a drumurilor este depășită. Există aproximativ 40 de vehicule înmatriculate pe kilometru de drum în SUA, Franța, Rusia și Brazilia, conform datelor Agenției Mondiale a Sănătății și a datelor furnizate de CIA. Aceasta se compară cu Iranul, Thailanda, Vietnamul și Indonezia, unde indiceel este de 200 de vehicule pe kilometru.
Doi factori fac această realitate gestionabilă, pentru moment: există doar 13 înmatriculări la 1.000 de persoane în Bangladesh, 30 în Nigeria și 44 în Pakistan, comparativ cu peste 500 de înmatriculări în cele mai bogate țări. Iar atunci când oamenii din regiuni cu venituri reduse își cumpără vehicule, acestea sunt cu precădere motociclete și scutere, care ocupă mai puțin spațiu decât autoturismele.
Dar, pe măsură ce veniturile cresc, sporește și numărul de proprietari de vehicule. Thailanda, Vietnam și Indonezia au la fel de multe autovehicule pe cap de locuitor ca Marea Britanie.
Pentru a mai tempera situația, unele orașe au introdus limitări în ce privește utilizarea vehiculelor, adoptate în Manila, Mexico City, Bogota sau Beijing, iar în Londra accesul în centru este plătit.