Potrivit șefului Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) Brașov, Sorin Susanu, incidentul a avut loc sâmbătă, în timpul unui control efectuat la un restaurant din Brașov, unde era pregătit un botez, aici fiind găsite, de echipa de inspectori din care făcea parte, produse expirate.
„Sunt aici, la restaurant, unde lucrurile au degenerat foarte mult. Este un restaurant foarte vechi și renumit, cu tradiție. Ei țipă că au peste 20 de ani de experiență, lucru care nu s-a văzut în bucătărie, iar în momentul în care a venit patronul, lucrurile au degenerat. A sărit efectiv să ne agreseze fizic și verbal, ne-a obstrucționat controlul, au chemat oamenii de pe terasă sa le arate că din cauza noastră nu mai pot să-și țină botezul. Când au văzut și acei oameni ce s-a găsit în bucătărie, au plecat de bunăvoie. Discutăm despre zeci, poate peste o sută de kilograme de produse alimentare neconforme, unele expirate, unele cu modificări, unele fără elemente de identificare, unele a căror stare termică s-a modificat, altele care au fost depozitate incorect. Carne, pește, ouă, cât și produse finite, ciorbe. Pregăteau un eveniment”, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, Sorin Susanu, comisar-șef CRPC Brașov.
Inspectorii au decis să închidă temporar restaurantul, iar produsele care urmau să fie folosite au fost confiscate.
„Toate produsele neconforme au fost sigilate și indisponibilizate de la comercializare. În acest moment se aplică sancțiunea de oprire temporară a prestării serviciului pâna la remedierea deficiențelor, iar luni va trebui să se prezinte agentul economic la noi cu un alt set de documente”, a mai spus Florin Susanu.
Potrivit acestuia, în timpul controlului atât el, cât și un alt coleg au fost agresați, iar personalul restaurantului a încercat să ia cu forța produsele confiscate, astfel că șeful CRPC a sunat la Poiliție.
„Am fost agresați fizic, în sensul în care a vrut să ne ia telefonul din mână, să ne lovească, iar verbal au fost acuzații și nu s-au adresat injurii de nivel fascist, acuzații. A încercat să ne ia cu forța produsele pe care le indisponibilizam”, a povestit șeful de la Protecția Consumatorilor Brașov.
Purtătorul de cuvânt al Poliției Brașov, Ionuț Marin, a declarat, însă, că în urma verificărilor, după apelul inspectorilor OPC, nu au fost aplicate sancțiuni.
„Pe fondul unui control efectuat de OPC, personalul aparținând restaurantului și-a manifestat nemulțumirea cu privire la anumite aspecte ce făceau obiectul activității. Reprezentanții OPC au apelat 112, la fața locului s-a prezentat un echipaj din cadrul Secției 2. Nu au fost aplicate sancțiuni, întrucât nu a fost tulburată ordinea publică, fiind vorba de discuții minore purtate în contradictoriu”, a spus Marin.