Prima pagină » Știri » Inspectorii RAR pot BLOCA mașina la ITP. Șoferii riscă să rămână fără talon și acte

Inspectorii RAR pot BLOCA mașina la ITP. Șoferii riscă să rămână fără talon și acte

Inspectorii RAR pot BLOCA mașina la ITP. Șoferii riscă să rămână fără talon și acte

Inspectorii Registrului Auto Român (RAR) pot bloca o mașină pe rampa de verificare, pentru a se asigura că Inspecția Tehnică Periodică (ITP) este efectuată corect. Iată cum decurge întregul proces, potrivit EVZ.

Reprezentanții Registrului Auto Român efectuează, în mod regulat, inspecții inopinate la stațiile ITP. Inspectorii RAR efectuează verificări atunci când un vehicul este deja pe rampă.

Experții RAR pot decide blocarea mașinii pentru o reverificare, chiar și după ce inginerii ITP finalizează verificarea și introduc datele în sistem. În cazul de față, activitatea stației ITP este suspendată, iar șoferul trebuie să aștepte sosirea inspectorilor RAR.

RAR blochează mașinile pentru verificarea ITP

Verificare tehnică la Inspecția Tehnică Periodică (ITP) durează, în general, între 20 și 40 de minute, iar în acest timp, inginerii evaluează seriile de identificare ale motorului și caroseriei, emisiile de noxe, roțile, luminile și alte aspecte tehnice ale vehiculului.

Inginerii introduc rezultatele în sistem, la finalul inspecției, iar apoi așteaptă confirmarea Registrului Auto Român (RAR) pentru emiterea autorizației de circulație. În cazul unor probleme tehnice grave, experții pot respinge autorizația de circulație vehiculului.

Prin intermediul sistemului informatic al RAR, se poate decide aleatoriu dacă inspecția este aprobată sau dacă necesită o reverificare. În cazul unei reverificări, RAR blochează mașina pe rampa stației ITP și trimite un inspector pentru a verifica calitatea inspecției tehnice.

RAR suspendă activitatea stației ITP, în perioada respectivă, iar șoferul este obligat să aștepte sosirea inspectorului RAR. Expertul RAR va relua verificarea tehnică, iar rezultatul final va fi comparat cu datele introduse inițial de inginerul ITP.

Ce a pățit un șofer căruia inspectorii RAR i-au blocat mașina la ITP

Un șofer din Prahova, care a trecut recent printr-o astfel de situație, a povestit cum s-a întâmplat totul.

„La ora 09:00, am urcat cu mașina pe rampă. M-a verificat, a testat, a trecut acolo tot și apoi, când era gata și a băgat datele în sistem, zice „Hopa! E mașina blocată de RAR” și a trebuit să așteptăm 2 ore, să ajungă un inspector. Nimeni nu se aștepta la asta”, a povestit Sorin pentru ProMotor.

Bărbatul a adăugat că în acel interval de timp, nu a avut voie să pornească mașina, iar stația nu a putut inspecta alte vehicule. Inginerul de la stația ITP i-a explicat că aceste controale sunt obișnuite și că au devenit tot mai frecvente în ultima vreme.

„Dacă plecam, mi-a spus inginerul de la ITP, el era obligat să îmi rețină talonul și toate actele de la mașină. Deci, dacă te prinde un control din ăsta de la RAR cu mașina pe rampă, trebuie să stai pentru reverificare, nu poți să pleci”, a mai spus șoferul.

După sosirea sa, inspectorul Registrului Auto a început prin verificarea actelor vehiculului, urmată de controlul codurilor de identificare de pe motor, caroserie și șasiu.

„După ce a terminat de verificat actele, a cerut inginerului de la ITP să reia verificarea mașinii cu totul. Deci, farurile, roțile, emisiile de noxe, computerul de bord, tot, tot, tot. La final, rezultatele au fost la fel, așa că am primit avizul de circulație și totul a fost ok”, a adăugat bărbatul din Prahova.

CITEȘTE ȘI:

Cartea de Identitate a Vehiculului se MODIFICĂ. Cum arată noul document

Șoferii care trebuie să facă verificări la RAR așteaptă ore întregi la coadă, deși au programare. Mai greu e la prânz, când angajații au pauză de masă

Cum a rămas un tânăr fără talon după o razie SURPRIZĂ în Capitală. Și-a transformat mașina într-un pupitru de DJ cu patru roți. 

Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, și-a început cariera în funcția de redactor la MEDIAFAX și Antena 3. A evoluat în poziția de editor și reporter în cadrul ... vezi toate articolele

Citește și