Prima pagină » Știri » Instanțele de judecată, dotate cu 237 terminale interactive de tip kiosk. TOADER: Vechile echipamente, scoase din uz, ca urmare a uzurii tehnice și morale
Instanțele de judecată, dotate cu 237 terminale interactive de tip kiosk. TOADER: Vechile echipamente, scoase din uz, ca urmare a uzurii tehnice și morale
Ministrul Justiției, Tudorel Toader, anunță pe Facebook, că instituția pe care o conduce a inițiat o procedură de achiziție publică pentru dotarea instanțelor de judecată cu 237 de terminale interactive de tip kiosk, precizând că, în prezent, unele echipamente existente au fost scoase din uz.
„Dotarea fiecărei instanțe de judecată cu terminale interactive de tip kiosk. Ministerul Justiției a inițiat procedura de achiziție publică pentru dotarea instanțelor de judecată cu un număr de 237 de terminale interactive de tip kiosk.
Echipamentele care vor fi achiziționate vor asigura o dotare unitară la nivelul tuturor instanțelor cu acest tip de echipamente moderne. Până la acest moment, unele dintre echipamentele existente au fost scoase din uz ca urmare a uzurii tehnice și morale, precum și a costurilor de mentenanță crescute. Astfel, la momentul actual dotarea instanțelor la nivel național cu asemenea echipamente de informare este neunitară”, a scris, joi, pe Facebook, Tudorel Toader.
Ministrul Justiției a mai subliniat că utlizarea acestor interfețe digitale va ajuta justițiabilii să fie mai informați și va degreva, de asemenea, personalul instanței de interacțiunea cu publicul.
„În acest context, în scopul facilitării comunicării dintre justițiabili și instanțe, se vor constitui centre de informare (similare celor existente în instanțele din statele UE) care vor conține materiale despre principalele proceduri judiciare, precum și cu privire la principalele evoluții normative”, a mai scris Toader.
„Implementarea la nivel național a proiectului Dosarul electronic !
Ministerul Justiției a semnat contractul pentru achiziția de echipamente IT și programe informatice, în cadrul Proiectului de „Îmbunătățire a Serviciilor Judiciare” finanțat de Banca Mondială prin Acordul de Împrumut 8695-RO.
Implementarea contractului va începe în luna ianuarie 2019, are o valoare de 7, 7 milioane de euro, se va finaliza pana la finalul lui 2019, iar beneficiarii achiziției vor fi toate instanțele din România, respectiv curțile de apel, tribunalele și judecătoriile.
Prin acest contract, se achiziționează 6.986 computere și 976 scanere de documente.
Infrastructura hardware a instanțelor la nivel național va fi îmbunătățită semnificativ, deoarece aproximativ 85% din infrastructura IT existentă va fi înlocuită, cea actuală fiind depășită moral și fizic ca urmare a utilizării acesteia în ultimii 10-12 ani.
De asemenea, se vor crea condiții îmbunătățite de lucru pentru grefieri și judecători în activitatea de zi cu zi la nivelul instanțelor, deoarece computerele beneficiază de evoluții tehnologie recente, sunt fiabile, rapide și prevăzute cu monitoare ergonomice de dimensiuni suficiente pentru a optimiza utilizarea acestora conform specificului activităților judiciare (redactare, vizualizare și analiză hotărâri, operare ECRIS etc.) În plus, securitatea informatică va fi sporită deoarece noile sisteme de operare la computerelor vor înlocui pe cele în uz – Windows XP, care, la acest moment, reprezintă un risc de securitate cibernetică ridicat din cauza expirării perioadei de suport din partea producătorului.
Nu în ultimul rând, echipamentele care vor fi achiziționate (scannere și computere) vor facilita extinderea la nivel național (implementarea la nivelul Curților de Apel și a instanțelor arondate) a Dosarului electronic (InfoDosar – versiunea dezvoltată și pilotată anterior) și totodată va asigura funcționarea sigură și fiabilă a actualului sistem ECRIS, până la punerea în producție a noii versiuni a acestuia.
Ulterior, dosarul electronic va fi integrat din punct de vedere informatic și în noua versiune a sistemului ECRIS, care va fi dezvoltată în cadrul unui proiect distinct finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă, demarat de către Ministerul Justiției în noiembrie 2017″, este mesajul lui Toader.
Tudorel Toader i-a răspuns și unei utilizatoare, care a zis că „ar fi bine dacă am scăpa de „vizita” la arhivele instanțelor, devenite spații improprii pentru studiu și chiar periculoase, din mai multe puncte de vedere”.
„Construim câte o arhivă la nivelul fiecărei Curți de Apel”!, a declarat Toader.