Investițiile în spații de retail în România au crescut de peste două ori în 2007, la 1,1 mld. euro
Investițiile în spații de retail în România au crescut, anul trecut, de peste două ori, la 1,1 miliarde de euro, potrivit unui studiu efectuat de firma de cercetare imobiliară Jones Lang LaSalle, citat de site-ul propertywisebulgaria.com.
În Europa continentală, excluzând Marea Britanie și Iralanda de Nord, investițiile în spații comerciale au atins 27,7 miliarde de euro în 2007, în creștere cu 7% față de anul anterior.
În ceea ce privește ultimele trei luni ale anului trecut, investițiile au înregistrat un declin raportat la perioada similară a anului 2006 și s-au plasat la 6,6 miliarde de euro. În ultimul trimestru al anului 2006, investițiile în spații de retail au cumulat 10,1 miliarde de euro.
În total, în cele 25 de țări europene analizate la realizarea studiului s-au realizat anul trecut 43 de tranzacții cu proprietăți comerciale, cu 4% mai mult decât în 2006.
Piața germană a asigurat 26% din valoarea totală a investiților din Europa în spații comerciale, sau 7,3 miliarde de euro, în termeni absoluți.
Rusia a fost una dintre cele mai active piețe în ceea ce privește tranzacțiile cu proprietăți comerciale în 2007, ca urmare a orientării investitorilor către est, în căutarea unor randamente mai mari.
De asemenea, Turcia a semnalat o evoluție favorabilă, cu investiții cumulate de 940 de milioane de euro.