Prima pagină » Știri » Iohannis, întrebat despre noul cod rutier: „E inadmisibil ca o amendă să fie atât de mare încât omul intră în faliment dacă o plătește”

Iohannis, întrebat despre noul cod rutier: „E inadmisibil ca o amendă să fie atât de mare încât omul intră în faliment dacă o plătește”

Iohannis, întrebat despre noul cod rutier:
Prim-vicepreședintele PNL, Klaus Iohannis, a evitat, joi, să comenteze noul Cod rutier, promovat de un coleg de partid, spunând totuși că i se pare "inadmisibil" ca o amendă, "indiferent pentru ce", să fie atât de mare" încât omul intră în faliment dacă o plătește", transmite corespondentul MEDIAFAX

Prim-vicepreședintele PNL, Klaus Iohannis, a evitat, joi, să comenteze noul Cod rutier, promovat de un coleg de partid, spunând totuși că i se pare „inadmisibil” ca o amendă, „indiferent pentru ce”, să fie atât de mare” încât omul intră în faliment dacă o plătește”, transmite corespondentul MEDIAFAX

Iohannis a fost întrebat, joi, într-o conferință de presă, ce părere are despre noul Cod Rutier, el spunând că se abține de la comentarii, „având în vedere că acest Cod rutier a fost inițiat și este promovat de un coleg din PNL”.

În legătură cu amenzile foarte mari, Iohannis a spus că nu este adeptul lor.

„În general, o amendă este gândită pentru a-l pișca pe om la bani, ca să își dea seama că a greșit, astfel ca a doua oară să nu mai facă același lucru sau să încerce să nu mai facă. În niciun caz o amendă nu este gândită pentru a distruge viața acelui om sau pentru a-i distruge pentru ani situația financiară”, a spus Iohannis.

El a continuat afirmând: „După părerea mea, este inadmisibil ca o amendă, indiferent pentru ce ai făcut, să repezinte o sumă așa de mare încât omul intră în faliment dacă o plătește”.

Iohannis a menționat că faptele care implică pagube foarte mari sau pierderea de vieți omenești sunt deja infracțiuni și vor fi tratate ca atare, de aceea amenda trebuie să fie ceva „făcut să îi atragă omului, într-un mod neplăcut, atenția că a greșit”.

„Amenda trebuie să fie și plătibilă. Trebuie să avem amenzi care să fie corelate cu veniturile. Că sunt unii șmecherași în București care își permit orice este perfect adevărat, dar asta este cu totul altceva. Alții trebuie să vadă să fie trași la răspundere acei șmecherași, dacă fac ilegalități. Trebuie să ne gândim, totuși, că majoritatea românilor nu sunt nici șmecherași, nici milionari. Sunt oameni care câștigă puțin și încearcă și ei să ducă o viață decentă”, a conchis Iohannis.

Surse oficiale au declarat pentru MEDIAFAX că adoptarea noului Cod rutier a fost amânată de Guvern cu o săptămână pentru a mai rămâne în dezbatere publică.

Ministrul Radu Stroe a anunțat că noul Cod rutier prevede o amendă maximă de 16.000 de lei pentru administratorii de drumuri care nu își îndeplinesc atribuțiile, o amendă maximă pentru șoferi de 9.600 de lei și o perioadă maximă de doi ani în cazul suspendării permisului de conducere.

El a precizat că aceste sancțiuni sunt între prevederile finale incluse în proiectul noului Cod rutier, care va fi promovat sub forma unei ordonanțe de urgență și urma să fie adoptat miercuri în ședința de Guvern.

Vicepremierul Liviu Dragnea a declarat însă ulterior că ar trebui făcută o dezbatere în Parlament în ceea ce privește Codul rutier, dată fiind importanța și efectele modificărilor, el arătând că este fundamentată și adoptarea OUG și că va exista o discuție în Guvern asupra celei mai bune variante.

Marți, Stroe declara, la finalul unei ședințe a liderilor PNL, că s-a optat, ca decizie politică, pentru promovarea noului Cod rutier prin ordonanță de urgență a Guvernului.

Citește și